Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

3 nowe pomysły na kalafiora

3 nowe pomysły na kalafiora
Grillowe „steki”, chrupiąca sałatka, główka pieczona w całości – oto nasze pomysły na kalafiora. A sięgać po niego warto. Jest cennym źródłem wapnia, magnezu, żelaza, potasu i witamin z grupy B. Ma niską wartość kaloryczną i pozytywny wpływ na układ trawienny dzięki wysokiej zawartości błonnika. I jak smakuje!

Kremowe główki kalafiora to kwiatostany rośliny z rodziny kapustowatych. Cechą charakterystyczną ich wszystkich jest specyficzny zapach wynikający z wysokiej zawartości siarki, która ma bardzo korzystny wpływ m.in. na nasze włosy, paznokcie, skórę i stawy. Dlatego warto sięgać po te warzywa jak najczęściej. Teraz, gdy sezon na kalafiory w pełni, proponujemy trzy nowe i ciekawe formy podania tego warzywa.

Grillowane „steki” to fantastyczna propozycja na prosty i smaczny obiad dla osób niejedzących mięsa lub tych, które pragną nieco ograniczyć jego spożywanie i poszukują prostych receptur z przystępnych składników.

Chrupiąca sałatka ze świeżymi warzywami i orientalnym dressingiem to świetna opcja na przekąskę w ciągu dnia, lekką kolację lub posiłek do lunchboxa. Można ją wzbogacić o ryż, kaszę lub np. makaron, a wtedy będzie jeszcze bardziej sycąca.

Kalafior pieczony w całości to idealna propozycja na niedzielny rodzinny obiad. Taka jego forma podania, szczególnie z użyciem pesto z natki marchewki, to rewelacyjny sezonowy posiłek, który zachwyci niejednego i na pewno nie skończy się na jednej porcji.

Grillowane „steki” z kalafiora à la kurczak

Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com

Składniki (na 2 sztuki):

- 2 grube plastry wycięte ze środka dużego kalafiora
- 4‒5 łyżek oleju
- 1 łyżka dobrej jakości przyprawy do kurczaka (bez glutaminianu sodu i innych chemicznych dodatków)
- sól/sos sojowy do smaku (jeśli nie ma w mieszance przypraw)

Przygotowanie:

Dużego kalafiora myjemy, suszymy i kroimy na pół. Następnie z każdej połowy odcinamy plaster o grubości 2‒3 cm. W małej miseczce mieszamy przyprawy z olejem i solą. Nacieramy mieszanką kalafiora z obu stron (najlepiej pędzlem), układamy go na tacy, zakrywamy folią i wstawiamy do lodówki do zamarynowania, na min. 1 godzinę, a najlepiej na kilka godzin lub całą noc.

Nastawiamy piekarnik na 220 st. C z funkcją grilla (lub bez, jeśli jej nie mamy).

Plastry kalafiora układamy na ruszcie z blachą pod spodem na ściekające soki i wstawiamy do nagrzanego pieca na 25‒30 minut. Serwujemy od razu po upieczeniu.

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij