Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

7 dodatków do koktajli, które podkręcą metabolizm

7 dodatków do koktajli, które podkręcą metabolizm
Zdjęcie: Agnieszka Celej
Lubisz koktajle? Świetnie! Koktajle to prosty sposób na to, by zwiększyć ilość warzyw i owoców w diecie, a tym samym wzmocnić odporność. Możesz też pozbyć się kilku niechcianych kilogramów. Szczególnie jeśli dodasz do nich składniki, które podkręcają metabolizm. Znajdziesz je na naszej liście.

Rozpoczynasz nowy rok z postanowieniem zrzucenia kilku kilogramów? Zacznij od zdrowej diety. W codziennym menu nie powinno zabraknąć warzyw i owoców. Możesz z nich zrobić koktajle. A do nich dodać składniki, które przyspieszą proces odchudzania. Jakie to dodatki?

Chilli

Chilli jako dodatek do koktajlu? Czemu nie! Jeśli lubisz pikantny smak, to ten dodatek jest dla Ciebie. Chilli zawiera substancję czynną o nazwie kapsaicyna, która w organizmie chwilowo zwiększa metabolizm. Dzieje się to poprzez prowokowanie organizmu do produkcji większej ilości ciepła. Bądźmy szczerzy: niewielki dodatek chilli jedynie do koktajlu nie spowoduje szybkiej utraty kilogramów. Ale jeśli dodasz tę przyprawę również do innych posiłków, efekt w połączeniu ze zdrową dietą i ruchem może być zauważalny. Nie masz pomysłu na składniki koktajlu z dodatkiem chilli? Wypróbuj chilli w towarzystwie ananasa, awokado i imbiru. Świetnie smakuje również z pomidorem.

Zielona herbata

Zielona herbata zwiększa metabolizm dzięki zawartości kofeiny i epigallokatechiny (EGCG), która jest bardzo silnym przeciwutleniaczem (silniejszym nawet niż witamina C!). Możesz przygotować koktajl na bazie wcześniej parzonej i schłodzonej zielonej herbaty liściastej. Możesz też skorzystać ze sproszkowanej zielonej herbaty matcha, która zawiera więcej przeciwutleniaczy niż napar z liści. Ma ziemisty, gorzki, intensywny smak, dlatego sprawdzi się jako dodatek do koktajli o intensywnym i słodkim smaku. Wypróbuj ją jako dodatek do koktajlu na bazie słodkich bananów i mleka kokosowego.

Cynamon

Cynamon zawiera związki, które wpływają korzystnie na metabolizm glukozy. Ta przyprawa, używana głównie w okresie świątecznym, wpływa na mniejsze magazynowanie tłuszczu w komórkach tłuszczowych. Od dziś niech cynamon na stałe zagości w twojej kuchni. Świetnie sprawdzi się jako dodatek do koktajlu na bazie zielonych liści, jabłek i gruszek. 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij