Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Alternatywa dla mielonego – kotleciki rybne

Alternatywa dla mielonego – kotleciki rybne
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Znudził ci się klasyczny kotlet mielony? Mamy superprzepis na kotleciki rybne! Nasza propozycja to pełnowartościowe białko zawarte w rybim mięsie i zdrowe tłuszcze. Mało? Dodajemy bataty. Dodatkowo, zamiast smażyć kotleciki, krótko podsmażyliśmy je na oleju kokosowym, a potem podpiekliśmy. Pyszka!

To, że ryby są niezwykle zdrowe i pełnowartościowe, wiedzą nawet dzieci. Zawierają bardzo dobrze przyswajalne białko i ważne nienasycone kwasy tłuszczowe. Jedząc je, dostarczamy witaminy D i oprócz tego mnóstwo jodu, selenu, magnezu i wapnia. Ryby mają dobry wpływ na nasz układ krążenia, paznokcie, skórę i włosy. Poza tym dobrze wpływają na pamięć i koncentrację. Warto je jeść ze względu na dobroczynny wpływ na poziom cholesterolu oraz pracę serca. Obniżają także ryzyko zachorowania na nowotwory. I mają właściwości przeciwzapalne. A zatem X razy tak dla tych kotlecików!

Składniki (na ok 6 porcji):

- 250 g filetów z dorsza
- ​125 g startych, surowych batatów
- 1 jajko
- 3 łyżki posiekanego szczypiorku
- szczypta gałki muszkatołowej
- 6 czubatych łyżek mąki pełnoziarnistej
- bułka tarta do obtaczania
- sól i pieprz do smaku
- olej kokosowy do smażenia
- kiełki do podania

Przygotowanie:

Umyj i osusz rybę. Szczypiorek drobno posiekaj, a bataty zetrzyj na grubych oczkach. Rybę pokrój w kawałki jak do tatara. Wrzuć rybę do miski, dodaj szczypior, jajko, bataty i mąkę. Dopraw przyprawami i połącz dokładnie. Wstaw do lodówki na godzinę. Po tym czasie uformuj z masy kotleciki i lekko je spłaszcz. Obsyp bułką tartą. Na patelni rozgrzej olej. Smaż kotleciki z każdej strony ok. minuty. Nagrzej piekarnik do 200 stopni. Po usmażeniu połóż kotleciki na ręczniku papierowym, aby odsączyć nadmiar tłuszczu. Następnie poukładaj je w naczyniu żaroodpornym i piecz 10-15 minut. Podawaj z kiełkami.


 

masz.talerz - duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij