Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Bruschetta z brzoskwiniami

Bruschetta z brzoskwiniami
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Lato pełną parą, więc stawiamy na sezonowe produkty. Gdy już najecie się naszych polskich truskawek, malin, porzeczek czy borówek, dla urozmaicenia sięgnijcie po brzoskwinie. A jeśli nie chcecie być cali klejący od brzoskwiniowego soku, wypróbujcie nasz pomysł na bruschettę!

Królową przekąski będzie rzecz jasna brzoskwinia. Jej smak wzbogacimy odrobiną miodu, świeżą wanilią i płatkami migdałowymi. Dodatek mięty odświeży smak, serek śmietankowy dobrze komponuje się z owocami lata, a pełnoziarnisty chleb nasyci na długi czas. Kiedy będziecie wybierać serek do smarowania, sprawdźcie jego skład. Powinien mieć jak najmniejszą liczbę składników – najlepiej, żeby było to tylko mleko i kultury bakterii.

Brzoskwinie to kopalnia witamin. Jest w czym wybierać, bo odmian jest całkiem sporo. Latem jedzmy te owoce świeże, a zimą suszone. Zawierają witaminy z grupy C, B i PP. Oprócz tego są bogate w beta-karoten i błonnik. Są cennym źródłem żelaza, magnezu i wapnia. Regularne jedzenie brzoskwiń wspomaga trawienie, oczyszcza organizm, obniża poziom cholesterolu i działa moczopędnie.

Oto letnia bruschetta, która smakuje i pachnie obłędnie!

Bruschetta z brzoskwiniami

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki (przepis dla 2 osób):

- 3 brzoskwinie
- jedna laska wanilii
- pół łyżeczki miodu
- 2 łyżeczki oleju kokosowego
- 4 kromki pełnoziarnistego chleba
- serek śmietankowy do smarowania pieczywa
- kilka listków mięty
- garść płatków migdałowych

Przygotowanie:

Na patelni grillowej rozgrzej odrobinę oleju kokosowego i podsmaż kromki chleba. Płatki migdałowe podpraż na suchej patelni, aż się ładnie zarumienią. Owoce umyj i pokrój w nieregularne cząstki. Na małej patelni rozgrzej resztę oleju i wrzuć brzoskwinie. Dodaj miód i ziarenka wanilii. Wymieszaj dokładnie, ale delikatnie, tak aby owoce obtoczyły się w miodzie i wanilii. Podsmaż przez 3 minuty. Chleb posmaruj serkiem śmietankowym. Przykryj jeszcze gorącymi owocami. Posyp płatkami i miętą. 


 

masz.talerz - duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij