Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Bruschetta z zielonym groszkiem

Bruschetta z zielonym groszkiem
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Kiedy słyszymy bruschetta, od razu widzimy pomidory, bazylię i chrupiące pieczywo. Nic dziwnego ‒ to najbardziej znana włoska przekąska. Ale tym razem postawimy na jej zieloną wariację. Bazą naszej propozycji będzie groszek! Użyjemy też pełnoziarnistego chleba, sera koziego, jadalnych kwiatów, a całość skropimy sosem. Pycha!

Głównym bohaterem naszej kanapki będzie groszek. Pamiętacie, jak w dzieciństwie wyjmowało się te zielone kuleczki z łupinek i wkładało od razu do buzi? Możemy to powtórzyć! Najlepiej teraz, bo właśnie trwa sezon na to warzywo. Zielony groszek jest doskonałym źródłem błonnika. Świetnie wpływa na pracę jelit i procesy trawienne. Jest niskokaloryczny, zawiera białko, witaminy i mikroelementy. Świetnie nadaje się dla osób odchudzających się, ponieważ ma mało tłuszczu i sporo błonnika, a więc syci, ale nie tuczy. Warzywo idealne! Zjadając go, dostarczycie organizmowi żelaza, fosforu, magnezu i wapnia. Dodatkowo także witamin A, C, E i B. Oprócz tego zielone kuleczki zapobiegają chorobom serca i regulują poziom cholesterolu. Wzmacniają też odporność. Nic, tylko jeść!

Letnia bruschetta z zielonym groszkiem

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki (na dwie bruschetty):

- garść groszku
- płatki nagietka (opcjonalnie, można zastąpić innymi jadalnymi kwiatami)
- ser kozi do posmarowania chleba
- łyżeczka masła klarowanego
- 2 kromki pełnoziarnistego chleba

Sos:

- łyżeczka musztardy
- pół łyżeczki miodu
- łyżeczka soku z cytryny
- sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:

Groszek wyjmij z łupinek. Zagotuj wodę w garnku, wrzuć groszek na 3‒4 minuty. Rozpuść masło na grillowej patelni, podsmaż na niej chleb. Aby zrobić sos, połącz musztardę, miód i sok z cytryny. Całość dokładnie wymieszaj, jeśli jest za gęsty, dolej odrobinę wody. Dopraw solą i pieprzem. Chleb posmaruj kozim serkiem, przykryj groszkiem, posyp płatkami nagietka i skrop sosem.  


 

masz.talerz - duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij