Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Chia fresca - lemoniada z nasionami chia

Chia fresca - lemoniada z nasionami chia
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Lemoniada nie musi być nudna. Tym razem mamy dla was propozycję z nasionami chia. Choć są niewielkie, mają potężne pokłady błonnika, przeciwutleniaczy i wielu innych cennych związków. Idealnie na letnie upały!

Uff… jak gorąco! Lubimy lato, słońce, tylko co pić, aby ugasić pragnienie? Najlepiej wodę, ale ta w końcu może się znudzić każdemu. Gazowane napoje odpadają, bo są niezdrowe, soki bywają za słodkie i nie dadzą orzeźwienia na dłużej. Co powiesz na domową lemoniadę? Nuda? Nic z tych rzeczy! To nie będzie ani trochę zwykła lemoniada. Proponujemy zrobić ją samemu z wodą kokosową, miętą, limonką, owocami lata i nasionami chia.

O nasionach chia na pewno słyszałeś już nie raz. Możliwe, że nawet jadłeś je w puddingu albo jako dodatek do owsianki czy koktajlu. Te maleńkie ziarenka to nieprawdopodobna skarbnica wartości odżywczych i zdrowotnych. Zawierają więcej kwasów tłuszczowych omega-3 niż ryby. Oprócz tego są bogate w żelazo, magnez, cynk i wapń. Regularne ich spożywanie dobrze wpływa na pamięć, układ nerwowy, trawienny i koncentrację. Zawierają duże ilości błonnika i białka. Poza tym stanowią cenne źródło przeciwutleniaczy. Nasiona chia wchłaniają wodę, a więc później w organizmie ją oddają i nawilżają od środka. Nasionka te powinny spożywać osoby chore na cukrzycę, ponieważ chia spowalnia wchłanianie cukru we krwi i reguluje stężenie glukozy. Dobra informacja dla wegan i osób niejedzących jajek – w przepisach nasionami chia można zastąpić jajka. Kiedy połączymy je z wodą, ich konsystencja przypomina białko kurze.

Skuś się na domową lemoniadę z nasionami chia!

Chia fresca

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki (dla 2 osób):

- 4 łyżki nasion chia
- 500 ml wody kokosowej
- sok z 2 limonek
- garść ulubionych owoców (np. borówki, maliny, truskawki, agrest)
- kilka listków mięty
- kostki lodu

Przygotowanie:

Dzień wcześniej włóż do lodówki wodę kokosową. Owoce umyj. Do jednej szklanki włóż 2 łyżki nasion, część owoców i miętę. Wyciśnij do niej sok z jednej limonki i zalej połową wody kokosowej. Dla drugiej osoby zrób to samo z resztą składników. Zamieszaj i wstaw lemoniadę do lodówki na 20 minut. Po tym czasie dodaj parę kostek lodu i wypij. 

 

masz.talerz - duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl
 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij