Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Co zjeść po treningu? Ryż z owocami

Co zjeść po treningu? Ryż z owocami
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Umówmy się, nikt nie ma czasu na przyrządzanie wymyślnych posiłków po treningu. Zwłaszcza że gdy zrobi się dobry trening, trzeba zjeść dość szybko. Proponujemy coś ekspresowego i naprawdę pysznego.

Zadaniem posiłku potreningowego jest szybkie dostarczenie utraconej podczas treningu energii (uzupełnienie glikogenu mięśniowego) oraz regeneracja. Dlatego bardzo ważne jest, żeby do godziny po zakończonej pracy zjeść posiłek. Jeśli nie jecie go wcale – popełniacie jeden z podstawowych błędów treningowo-żywieniowych. Zasada jest prosta – to, co trafia do waszego żołądka, powinno szybko się wchłonąć. Zmęczone mięśnie potrzebują węglowodanów prostych. W tym przypadku proponujemy podać je w formie ryżu z odrobiną ksylitolu i duszonego z cynamonem jabłka (jabłko możecie zamienić na jagody, maliny lub mango).

Ksylitol jest zdrowszym zamiennikiem cukru, ponieważ nie aktywuje insuliny, a przy tym odbudowuje utracony glikogen i nadaje potrawie słodki smak. Cynamon to bogate źródło żelaza oraz wapnia. Niektóre badania naukowe mówią, że stosowanie dziennie ½ łyżeczki cynamonu obniża poziom złego cholesterolu LDL.

Składniki:

- ryż paraboliczny lub basmati (100–150 g);
- ½ jabłka;
- łyżeczka oleju kokosowego nierafinowanego;
- ½ płaskiej łyżeczki mielonego cynamonu

Sposób przygotowania:

Ryż wrzuć na gotującą się wodę i zaczekaj, aż lekko się rozgotuje (dzięki temu po treningu szybciej się wchłonie). Odcedź go i poczekaj 5–10 minut, aby ostygł.

W międzyczasie pokrój jabłko w plasterki, wrzuć do małego garnka z odrobiną wody i posyp cynamonem i ksylitolem. Duś, mieszając, około 5 minut.

Ryż przesyp do miseczki, dodaj olej kokosowy i jabłka. Wielbiciele cynamonu mogą na koniec użyć go jeszcze raz. 

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Gotowe!

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij