Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowa aktywność

Ćwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki
Ćwiczenia na barki - postaw na sztangi i TRX. Fot: Kasia Milewska

Szukasz ćwiczeń na barki? Doskonale, bo jest ich naprawdę sporo. Nie musisz ograniczać się do maszyn na siłowni. Postaw na ćwiczenia ze sztangami oraz TRX-em.

Mięsnie naramienne (musculus deltoideus), potocznie nazywane barkami, są częścią mięśni obręczy barkowej. To mięśnie jednostawowe (działające w obrębie stawu ramiennego), co umożliwia poruszanie ramionami we wszystkich kierunkach. Mięśnie naramienne zbudowane są z trzech aktonów (przedni, boczny i tylny). Każdy z tych aktonów działa jako osobny mięsień i podczas treningu należy tak dobrać ćwiczenia, aby je wszechstronnie rozwijać. Przed treningiem powinniśmy zawsze dobrze dogrzać barki, gdyż cechują się ogromnym zakresem ruchu, co niestety zwiększa ich podatność na kontuzję.

Ćwiczenia na barki a funkcje mięśnia naramiennego:

- Unosi ramię do przodu ‒ akton przedni
- Odwodzi ramiona w bok ‒ akton środkowy
- Unosi ramię do tyłu ‒ akton tylny

Mięśnie naramienne wykorzystujemy prawie zawsze podczas naszych codziennych czynności takich jak podnoszenie, zdejmowanie, przenoszenie i mają one wpływ na to jak wyglądamy. To ważne, zwłaszcza dla mężczyzn, gdyż ma wpływ na wygląd sylwetki. Oto kilka ćwiczeń na barki, które wykonywane poprawnie technicznie powinny przynieść spodziewane rezultaty.

1. Ćwiczenia na barki ‒ wyciskanie hantli w pozycji siedzącej

Pozycja wyjściowa: Usiądź na ławce, hantle trzymaj nachwytem, kciuki skierowane są do środka na wysokości barków.

Ruch: (wdech) zachowując naturalne krzywizny kręgosłupa, wyciśnij hantle aż do wyprostowanych ramion nad głowę (wydech). Tym samym torem wróć do pozycji wyjściowej (wydech). Łokcie powinny być ustawione w jednej linii z tułowiem, a sam ruch powinien odbywać się pod pełną kontrolą ciężaru.

Pracujące mięśnie: mięsień naramienny (głównie część przednia i środkowa), triceps, czworoboczny, zębaty przedni.

To samo ćwiczenie można wykonywać ze sztangą trzymaną z przodu lub za głową. Zalecam używanie ławki z oparciem, co uchroni przed dodatkowymi wygięciami kręgosłupa. 

cwiczenia na barki

Ćwiczenia na barki ‒ wyciskanie hantli w pozycji siedzącej. Fot: Kasia Milewska

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane Kroki do zdrowia

Przeżyj zdrowy tydzień

Długość trwania: 1 tydzień

Polecane artykuły

Niedoceniany ergometr wioślarski

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Postaw na wykroki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Top w kategorii