Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowa aktywność

Ćwiczenia na biceps

Ćwiczenia na biceps
Zestaw ćwiczeń na biceps. Fot: Katarzyna Milewska

Ćwiczenia na biceps? Jest ich wiele i wciąż są absolutnie męską domeną. Oto kilka przydatnych informacji i ćwiczeń – nie tylko ze sztangą.

Ćwiczenia na biceps – męska rzecz

Mięsień dwugłowy ramienia, potocznie zwany bicepsem, zbudowany jest z dwóch części zwanych głowami: krótkiej i długiej. Można śmiało powiedzieć, że biceps to typowo męski mięsień. Prócz zapewniania odpowiedniej prezencji w koszulce bez rękawów bicepsy pełnią istotną funkcję podczas codziennych obowiązków, tzn. podnoszenia przedmiotów z ziemi, wyciągania zakupów z bagażnika czy unoszenia przedmiotów nad głowę. Jeżeli ta grupa mięśniowa jest systematycznie wzmacniana, to żadne tych czynności nie powinny sprawiać problemu. U kobiet ujędrnienie tej części ciała nie zajmuje zbyt wiele czasu, ponieważ nie gromadzi się tam znacząca ilość tłuszczu, w przeciwieństwie do przeciwstawnego mięśnia, jakim jest triceps, gdzie tłuszcz odkłada się bardzo łatwo. Mimo to kobiety zwykle nie są zainteresowane tematyką ćwiczeń na bicepsy (na tricepsy też niestety nie). Z kolei panów raczej przekonywać nie trzeba...

Ćwiczenia na biceps – nie tylko sztanga

Mimo że najstarszym i najbardziej popularnym ćwiczeniem na biceps jest unoszenie sztangi i hantli, w treningu można wykorzystać zastępczy sprzęt, taki jak: taśmy TRX, gumy fitness czy zawsze dostępne butelki napełnione wodą. Poza tym ćwiczenia na biceps to także wiosłowanie czy podciąganie na drążku (podchwytem).

1) Ćwiczenia na biceps ‒ zginanie przedramion na modlitewniku

Pozycja wyjściowa: w pozycji siedzącej oprzyj ramiona o ławkę. Sztangę trzymaj podchwytem. Pilnuj, aby łokcie zbytnio nie rozchodziły się na zewnątrz. Cała sylwetka powinna być ułożona stabilnie.

Ruch: Weź głęboki wdech i unieś przedramiona. Następnie powolnym ruchem opuszczaj sztangę (wydech) do pozycji wyjściowej.

cwiczenia na biceps

Ćwiczenia na biceps - zginanie przedramion . Fot: Katarzyna Milewska

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane Kroki do zdrowia

Przeżyj zdrowy tydzień

Długość trwania: 1 tydzień

Polecane artykuły

Ćwiczenia na barki

Andrzej Bogdał

Niedoceniany ergometr wioślarski

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

"Dieta na masę"

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Top w kategorii