Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Danie jednogarnkowe – zimowy hit

Danie jednogarnkowe – zimowy hit
Danie jednogarnkowe naprawdę prawie zawsze się udaje! Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Dania jednogarnkowe to pole do popisu dla kulinarnej fantazji. Świetnie sprawdzają się zimą, nie wymagają ani specjalnego kunsztu, ani wiele czasu. Robią się „same”. Dziś wrzucamy do garnka… 

…najlepiej to, co akurat mamy pod ręką, kierując się kulinarną intuicją. Danie jednogarnkowe naprawdę prawie zawsze się udaje! Pomidory, marchew, fasola, papryka, bakłażan, cukinia, soczewica – każdy składnik jest tu mile widziany. Sekret tkwi w przyprawach. Warto wykorzystywać przyprawy korzenne, bo nie tylko dodają smaku, ale też rozgrzewają. Nasze ulubione to imbir, kardamon, anyż, goździki. Nie zapominamy o cynamonie, który reguluje poziom cukru we krwi, poprawia krążenie, dodaje energii i witalności. I zawsze mamy pod ręką niezastąpioną papryczkę chilli. Chilli korzystnie wpływa na serce, obniża poziom cholesterolu, pomaga w odchudzaniu, oczyszcza drogi oddechowe. Zobaczcie, co wyczarujemy dla Was w jednym garnku!

Składniki:

- jedną marchewkę
- dwie papryczki chilli
- 4 ząbki czosnku
- puszkę fasoli 400 g
- pomidory w puszce 400 g
- dwie łyżki oleju
- łyżkę musztardy angielskiej
- łyżkę sosu sojowego
- łyżkę miodu
- pęczek kolendry
- szczyptę cynamonu

Przygotowanie:

Obierz marchewkę i pokrój w plasterki. Rozgrzej olej i przez 4 minuty smaż marchewkę. Pokrój papryczki i czosnek, dodaj do marchewki. Podsmaż przez parę minut. Dodaj fasolkę, zamieszaj, niech się chwilę poddusi. Czas na pomidory. Doprowadź do wrzenia i zmniejsz ogień. W tym momencie wszystkie warzywa powinny być zakryte przez zalewę pomidorową, jeśli tak nie jest, to dolej wody. Dodaj musztardę, miód, sos sojowy i cynamon. Zetnij kolendrę i pokrój drobno łodyżki (mają mnóstwo smaku), dodaj do potrawy, listki zostaw do dekoracji.  Całość podgotuj przez parę minut, aż masa zgęstnieje. Podawaj z jogurtem naturalnym i listkami kolendry. Świetnie smakuje z pieczywem.



masz.talerz - duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com


Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij