Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowy organizm

Fakt na dziś: skakanie poprawia gęstość kości

Recepta na mocne kości? Skacz 20 razy dziennie. Dzięki temu trafi do nich więcej wapnia.

Jak pokazały badania opublikowane w American Journal of Health Promotion, skakanie nie tylko poprawia kondycję mięśni, ale ma także zbawienny wpływ na kości. Eksperyment wykazał, że kobiety w wieku 25-50 lat, które wskakiwały na podwyższenie i później z niego zeskakiwały 20-krotnie w ciągu dnia, miały znacznie silniejsze kości po upływie 4 miesięcy od rozpoczęcia badania. Wytrzymałość kości sprawdzano, określając ich gęstość mineralną, czyli zawartość wapnia. To kluczowy pierwiastek dla naszego szkieletu, gdyż jego niedobór sprzyja osteoporozie.

Ale nie tak hop do przodu! Skakanie nie zawsze jest bezpieczne. Jeśli masz odwapnienie kości i problemy ze stawami, wybierz lżejsze aktywności. Natomiast jeżeli nic nie stoi na przeszkodzie, każdy z nas może wykonywać to ćwiczenie. Kilka ważnych szczegółów: podwyższenie, na które wskakiwały badane, miało ok. 35 cm wysokości;  skoki wykonywano w dwóch seriach po 10, z 30-sekundowymi przerwami między każdym z nich.  

Rysunek: życie-na-kreskę



Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij