Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Jabłka pod zdrową kruszonką

Jabłka pod zdrową kruszonką
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Owoce pod kruszonką to mistrzowski deser. Jeśli tymi owocami będą jabłka, a kruszonka wystąpi w odchudzonej, ale i sycącej wersji, mamy zdrową i obłędnie pyszną przekąskę.

Jesień to pora na jedzenie jabłek, zwłaszcza że w Polsce mamy naprawdę spory ich wybór. Antonówki są soczyste, lekko kwaskowate. Świetnie smakują pod słodką kruszonką. Delikatesy to owoce koloru jasnozielonego z czerwonymi plamkami. Kosztele są niezwykle soczyste i słodkie. Idealnie nadają się do jedzenia bez obróbki. Papierówki mają kwaskowaty smak, a miąższ delikatny. Najlepiej smakują prosto z drzewa. Malinówki z kolei, jak sama nazwa wskazuje, są lekko słodkie i malinowe. Najlepiej jeść je na surowo albo w ciastach.

Dlaczego warto jeść jabłka? Przede wszystkim pamiętajmy, że w ich skórce znajduje się najwięcej witamin oraz pektyny, które oczyszczają organizm z toksyn, zmniejszają poziom cholesterolu i poprawiają pracę jelit. Chronią przed miażdżycą i zawałem. Zawierają mnóstwo witaminy C, która jest nam wyjątkowo potrzebna w okresie jesienno-zimowym, ponieważ wzmacnia odporność. Aby dostarczyć i zachować jak najwięcej witamin, jabłka powinniśmy jeść ze skórką albo nieobrane poddawać krótkiej obróbce.

Oprócz tego owoce te odkwaszają, są moczopędne, wzmacniają układ nerwowy i serce. Warto je jeść ze względu na wysoką zawartość żelaza i potasu.

Jesienią najchętniej jemy desery podawane na ciepło. Owoce pod kruszonką to dosyć klasyczny przepis, który zawiera mnóstwo cukru, masła oraz mąki pszennej. My zamiast tej bomby kalorycznej proponujemy kruszonkę, która nie tylko zaspokoi zapotrzebowanie na słodkie przekąski, ale również ze względu na płatki owsiane i orzechy nasyci na długie godziny. Użyjemy jedynie odrobiny prawdziwego miodu i cukru, który jest zawarty w jabłkach. Dodatkowo kruszonkę wzbogacimy o superzdrowy amarantus i sezam. Owoce pod kruszonką często podaje się z lodami, my zastąpimy je jogurtem naturalnym, który zrównoważy słodkie smaki. Takie danie równie dobrze możesz przygotować na śniadanie.

Składniki:

- 4-5 jabłek
- 4 goździki
- łyżeczka cynamonu
- laska wanilii
- pół łyżeczki kardamonu
- 2 garści płatków owsianych
- garść różnych orzechów
- garść amarantusa ekspandowanego
- 2-3 łyżki miodu
- 5 łyżek sezamu
- jogurt naturalny
- łyżka oleju kokosowego
- sok z połowy cytryny

Przygotowanie:

Jabłka dokładnie umyj, usuń gniazda nasienne i pokrój w kostkę. Rozgrzej olej kokosowy i dodaj jabłka. Wrzuć cynamon, goździki, ziarenka wanilii, sok z cytryny i kardamon. Zamieszaj. Podduś, aż jabłka lekko zmiękną. Mieszaj co jakiś czas, aby jabłka się nie przypaliły. W oddzielnej misce umieść składniki kruszonki: płatki owsiane, posiekane orzechy, sezam, miód i amarantus. Połącz składniki. Wyjmij goździki z jabłek. Wyłóż jabłka do naczynia żaroodpornego i przykryj kruszonką. Piecz przez 20-30 minut (aż kruszonka się zarumieni) w temperaturze 220 stopni. Jabłka podawaj z jogurtem naturalnym. 

 

masz.talerz - duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij