Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowy styl życia

Joga dla twarzy – to odmładza!

Joga dla twarzy – to odmładza!
Joga dla twarzy jako alternatywa dla botoksu? Zdecydowanie tak! Zdjęcie: Dorota Białkowska

Joga dla twarzy jako alternatywa dla botoksu? Zdecydowanie tak! Jeśli specjalne ćwiczenia twarzy uzupełnisz o automasaż i do tego dodasz zdrową dietę, oszukasz metrykę szybciej, niż się spodziewasz. Zobacz, jak to się robi!

Zwykle pracujemy nad mięśniami nóg, brzucha czy ramion, tymczasem pod skórą twarzy znajduje się ponad 50 mięśni, które też można wyćwiczyć. Gdy zaczynamy z nimi pracować, zwiększają swoją objętość i napięcie – wypychają skórę twarzy od środka i działają jak naturalny lifting. Efekty przychodzą już po dwóch–trzech tygodniach regularnych ćwiczeń, które po opanowaniu techniki zajmują przysłowiowe pięć minut. Joga dla twarzy nic nie kosztuje, jedyne, czego wymaga, to regularność. Ćwiczenia można wykonywać rano i wieczorem przed nałożeniem kosmetyków, w samochodzie, na spacerze, przed komputerem czy telewizorem. Dzieci uwielbiają robić ze swoimi mamami ćwiczenia twarzy, bo to seria zabawnych przerysowanych min i wspaniały pretekst do wspólnej zabawy. Polegają na napinaniu i rozluźnianiu mięśni, rozszerzaniu oczu, wysuwaniu języka, nadymaniu policzków, składaniu ust czy szerokim, przesadnym uśmiechu. Oczywiście tatusiowie też powinni spróbować!

Kasia Bem, prekursorka jogi dla twarzy w Polsce, prezentuje zestaw ćwiczeń twarzy ujędrniający mięśnie twarzy i obejmujący wszystkie „problematyczne” partie: czoło, oczy, policzki, usta, podbródek i szyję. Ćwiczenia te przywracają skórze blask, poprawiają koloryt cery, przyśpieszają eliminację toksyn, wygładzają zmarszczki już istniejące i oddalają w czasie pojawianie się kolejnych.

To co? Gotowa do robienia min? Zaczynamy!

1. Twarz Buddy

joga

Zdjęcie: Dorota Białkowska

cel: rozluźnienie i wygładzenie twarzy
Usiądź z wyprostowanym kręgosłupem. Zamknij oczy. Zrelaksuj mięśnie twarzy, porusz szczęką w prawo i w lewo, rozluźnisz ją. Możesz też dotknąć koniuszkiem języka tylnej ścianki dolnych zębów. Leciutko się uśmiechnij. Spokojnie oddychaj przeponą. Poczuj, jak wygładza się twarz. Pozostań w relaksie od 1 do 3 minut.

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij