Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Lasagne odchudzona

Lasagne odchudzona
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Tej makaronowej zapiekanki nikomu nie trzeba przedstawiać. Wszyscy ją znamy, ale czy wiesz, że jej klasyczny skład jest bardzo kaloryczny i ciężkostrawny? To za sprawą mięsa, dużej ilości sera żółtego i sosu z masłem oraz mąką. My proponujemy odchudzoną wersję, zdrowszą i taką, którą mogą jeść również wegetarianie. Oto lasagne w wersji fit!

Zamiast mięsa użyliśmy pieczonych batatów. Ich wartości odżywcze są coraz bardziej doceniane ‒ i dobrze, bo przewyższają zwykłe ziemniaki. Bataty zawierają mnóstwo witamin z grupy B, C czy E. Mają właściwości przeciwnowotworowe. Zawierają naturalne przeciwutleniacze i kwas foliowy. Obniżają ciśnienie krwi, sycą, ale nie tuczą. Pomimo że są słodkie, świetnie nadają się dla diabetyków. To ze względu na niski indeks glikemiczny.

Do sosu użyliśmy sera ricotta, doprawiliśmy aromatyczną gałką muszkatołową. Dodaliśmy również świeże zioła, szpinak i orzechy. Ser ricotta zawiera wysoko przyswajalne białko, dużą ilość wapnia i ma niską zawartość tłuszczu. Tylko jeść!

Będzie pysznie i zdrowo! Przekonaj się!

Składniki:

- 8‒10 płatów makaronu do lasagne
- ok. 1 kg batatów
- garść świeżego rozmarynu
- garść świeżej szałwii
- 600 g sera ricotta
- 2 żółtka
- pół łyżeczki gałki muszkatołowej
- łyżeczkę świeżego imbiru
- sól i pieprz do smaku
- 4 garści świeżego szpinaku
- 2 garści migdałów

Dodatkowo:

- foremka żaroodporna o wymiarach 30 cm na 24 cm

Przygotowanie:

Bataty dokładnie umyj, zawiń w folię do pieczenia i piecz do miękkości w temperaturze 220 stopni. Odstaw do wystygnięcia. W misce umieść ser, żółtka i gałkę muszkatołową. Wymieszaj i dopraw solą i pieprzem. Drobno posiekaj szałwię i rozmaryn. Umyj szpinak. Podpraż orzechy i posiekaj je drobno. Z batatów zdejmij skórkę. Miąższ ziemniaków umieść w misce, rozgnieć widelcem i dopraw solą oraz pieprzem. Imbir zetrzyj na drobnych oczkach i dodaj do ziemniaków. W naczyniu żaroodpornym ułóż spód z płatów makaronu. Na górze ułóż masę z batatów, posyp orzechami i przykryj kolejną warstwą makaronu. Następnie wyłóż masą serową, posyp świeżymi ziołami i szpinakiem. W temperaturze 180 stopni piecz przez 30‒40 minut, aż makaron zmięknie. Wyjmij foremkę z piekarnika i odstaw na bok na minimum 10 minut. Po tym czasie pokrój lasagne, dzięki temu, że chwilę odpocznie, nie powinna się rozpadać. 



masz.talerz - duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane Kroki do zdrowia

Przeżyj zdrowy tydzień

Długość trwania: 1 tydzień

Polecane artykuły

Faszerowane bataty

Ten, kto umie i lubi gotować

3 patenty na batata

Małgorzata Dzięgielewska

Gnocchi z batatów

duet masz.talerz

Zupa kurkowa z soczewicą i batatem

Ten, kto umie i lubi gotować

Top w kategorii