Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Lunch dla mięsożerców

Lunch dla mięsożerców
Zdjęcie: Katarzyna Karus-Wysocka | www.cookitlean.pl

Jeśli nie ukochaliście sobie lunchów w wersji wege, a chcecie przygotowywać je sami i nie spędzać nad tym całego wieczoru – oto propozycja dla was. Trzy rewelacyjne mięsne lunche do zrobienia w 10 minut!

Wszyscy wiemy, że najlepiej przygotować lunch samemu – wtedy wiemy, co jemy. Wielu z was przygotowanie posiłku, który zawiera mięso, może się kojarzyć z godzinami spędzonymi w kuchni. A ślęczenie w kuchni jest akurat ostatnią aktywnością, na którą mamy ochotę po ciężkim dniu w pracy. Mamy dobrą wiadomość ‒ kluczem do sukcesu jest prostota! Tak naprawdę trochę zdrowych składników i kilka minut spędzonych w kuchni wystarczy, żeby z czystym sumieniem i stuprocentową pewnością co do jakości składników pożywić się w pracy, w drodze czy w innych okolicznościach poza domem.

Oto trzy proste przepisy, których czas wykonania nie przekracza 10 minut, a efekty wzbudzą zazdrość kolegów i koleżanek spoglądających na wasze talerze lub pojemniki znad styropianowych pudełek z obiadami na dowóz. Każdy z przepisów jest zgodny z zasadami paleo, a więc przeznaczony dla typowych mięsożerców unikających produktów zbożowych i mlecznych. W każdym z nich znajdziecie za to warzywa, o których musimy pamiętać, komponując swój codzienny jadłospis.

Paleo burger

Zdjęcie: Katarzyna Karus-Wysocka | www.cookitlean.pl

Składniki:

- ok. 150 g mielonego mięsa wołowego (tłustego, np. karkówki)
- 2 grube plastry dużego bakłażana
- 2‒3 plastry pomidora
- czerwona cebula
- sałata lub świeży jarmuż
- 1 łyżeczka majonezu (najlepiej domowego, bez dodatku cukru)
- odrobina oliwy
- sól, pieprz

Bakłażan powinien być jak największy, żeby dobrze spełniał funkcję bułki – bo właśnie w tej roli wystąpi. Ukrojone plastry nacieramy solą i skrapiamy oliwą z każdej strony. Wrzucamy na rozgrzaną patelnię grillową i smażymy z każdej strony, aż trochę się przypieką i zmiękną.

Z mięsa formujemy burgera o średnicy nieco większej niż plastry bakłażana (skurczy się podczas smażenia) i przyprawiamy pieprzem. Wrzucamy na dobrze rozgrzanego grilla i smażymy z każdej strony ok. 2 minut. Ściągamy mięso z patelni i dajemy mu odpocząć przez mniej więcej 1 minutę.

Na plastrze bakłażana układamy mięso i pozostałe składniki w dowolnej kolejności, nakładamy majonez i przykrywamy drugim plastrem. Gotowego burgera możemy wzmocnić patyczkiem do szaszłyków. 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij