Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Nie marnuj jedzenia! Kotleciki z resztek po wyciskaniu soków

Nie marnuj jedzenia! Kotleciki z resztek po wyciskaniu soków
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Picie świeżo wyciskanych soków staje się coraz modniejsze. I dobrze, bo są zdrowe. Ale co dzieje się z resztkami po wyciśnięciu takiego soku? Zazwyczaj po prostu je wyrzucamy. To błąd! Takie resztki to świetna baza do wielu dań – nie tylko ciast i ciastek. My zrobimy kotleciki!

Sok wyciskany można przygotować z wielu warzyw i owoców. Najlepiej eksperymentuj, sięgaj po różne produkty – i warzywa, i owoce. My przygotujemy kotleciki, w związku z czym w naszych resztkach z soku znajdziesz głównie marchew, buraka, korzeń pietruszki i jabłko. Marchew jest niskokaloryczna, zawiera błonnik i węglowodany. Jest bogata w witaminę A, B, C, K oraz kwas foliowy. Jedząc marchew, dostarczysz sobie magnezu, miedzi, sodu, fosforanu i potasu. Wzmocnisz układ nerwowy, koncentrację, poprawisz stan skóry, włosów, oczu i paznokci. Oprócz tego poprawisz odporność, oczyścisz organizm oraz opóźnisz procesy starzenia się organizmu. 

Kotleciki z resztek po wyciskaniu soków

przepis-na-kotleciki-z-resztek

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki:

- 1 szklanka pulpy warzywnej po wyciskaniu soków
- 50 g kaszy pęczak
- 1 jajko
- łyżka kurkumy
- pół łyżeczki mielonego kminu
- sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:

Kaszę ugotuj i ostudź. Wszystkie składniki umieść w misce. Wymieszaj dokładnie i uformuj lekko spłaszczone kotleciki. Odkładaj na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzej do 200 stopni. Kotleciki piecz po 30 minut z każdej strony. Na koniec możesz je dodatkowo krótko podsmażyć.

 

masz.talerz - duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij