Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowy organizm

Niepocieszeni Podjadacze

Niepocieszeni Podjadacze
Ilustracja: Hello Zdrowie

Niepocieszeni Podjadacze kochają jeść i nie stawiają sobie żadnych ograniczeń. Jedzą i podjadają, kojąc w ten sposób inne smutki – przede wszystkim te wynikające z poczucia samotności i braku oparcia w bliskich.

Są też niezbyt zadowoleni ze swojego wyglądu, często mają mało udany seks, temat partnerstwa jest dla nich tematem stresującym. Czas wolny spędzają najchętniej przed telewizorem, internetem i grami, jeśli wychodzą z domu, to również w roli biernego widza – do kina lub na mecz.

Wskazówki i wyzwania dla ciebie:

Jednym z głównych problemów Niepocieszonych Podjadaczy jest nieodpowiednia dieta. Trzeba będzie ją zmodyfikować. Na początek twoje ulubione chipsy i inne zapychacze zastąp zdrowymi przekąskami

Zastanów się, czy w twojej diecie nie dominuje cukier. Tak właśnie jest? Pora z niego zrezygnować!

Musisz pamiętać, że podjadanie wynika po części ze złego planowania posiłków w ciągu dnia. Podejmij więc wyzwanie i zadbaj o regularne posiłki. Niezależnie od tego, jaką dietę wybierzesz, by stracić zbędne kilogramy, przestrzegaj zasad racjonalnego odchudzania. Pomoże ci w tym nasze wyzwanie: Odchudzaj się z głową.

Jeśli większość czasu spędzasz przed komputerem lub telewizorem z paczką chipsów pod pachą, to prawdopodobnie ruszasz się mało albo wcale. Uważasz, że ruch jest przereklamowany? Błąd. Ruch przyspiesza przemianę materii, dodaje nam energii i poprawia nastrój pod wpływem wydzielanych endorfin. Uprawiając sport, czujemy się lżej i nie cierpimy na dolegliwości układu pokarmowego. Wzmacniamy mięśnie i poprawiamy swoją kondycję. Dzięki temu nasze ciało jest sprawniejsze i łatwiej nam wykonać pewne czynności, np. wejść po schodach czy pobiec na przystanek autobusowy. To ułatwia życie! Zacznij od niewielkich zmian w swoim życiu – stawiaj codziennie 6000 kroków. To naprawdę mniej, niż ci się wydaje!

Gdy się już trochę rozruszasz, łatwiej ci będzie wyjść z domu i trafić do klubu fitness w poszukiwaniu zajęć, które ci odpowiadają. To wyzwanie ma dla ciebie jeszcze jeden plus – otworzy cię na ludzi! Oni nie gryzą. Naprawdę trudno poznać kogoś interesującego, gapiąc się godzinami w telewizor.

Czas wziąć się za siebie i zadbać nie tylko o kondycję fizyczną, ale i psychiczną. Postaraj się otoczyć życzliwymi ludźmi – o przyjaźnie trzeba dbać i zabiegać, a nie czekać, aż przyjdą same. Jeśli jednak wszystko to wydaje ci się nieosiągalne, bo „jesteś gruby, brzydki i nikt cię nie lubi”, to znak, że najwyższa pora popracować nad samooceną. Najwyraźniej masz niskie poczucie własnej wartości i trzeba się z tym zmierzyć. Pomoże ci w tym wyzwanie: Popraw swoją samoocenę.

Odwiedź stronę www.stylezdrowia.pl i sprawdź jakich ciekawych faktów o zdrowiu Polaków dostarczyło badanie Style Zdrowia. 

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij