Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Omlet bez mąki z warzywami

Omlet bez mąki z warzywami
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Omlet to superpomysł na śniadanie, szybki lunch albo kolację. No i można poszaleć z dodatkami. My przygotujemy go bez dodatku mąki, ze zdrowym tłuszczem i sezonowymi warzywami. Sięgniemy po olej kokosowy, kwiaty cukinii, pomidory, paprykę, rukolę i bazylię. Będzie kolorowo!

Głównym składnikiem omletu są jajka. Ceni się je przede wszystkim za pełnowartościowe białko. Oprócz tego są źródłem lecytyny i kwasu omega-3. Lecytyna odpowiada za rozbijanie tłuszczu na małe cząsteczki i uniemożliwianie im przedostania się do naczyń. Poza tym dobrze działa na wątrobę i układ nerwowy. Jakby tego było mało, jajka są bogate w proteiny i aminokwasy, których organizm sam nie potrafi wyprodukować ‒ dlatego tak ważne jest ich spożywanie. W jajkach znajdują się takie witaminy jak A, D, E, K, B1 i B12. Oraz takie składniki mineralne jak fosfor, cynk, miedź, selen, magnez i żelazo.

Jajeczny omlet z dodatkiem sezonowych warzyw to strzał w dziesiątkę!

Składniki (przepis dla 1‒2 osób):

- 4 jajka
- 3‒4 kwiaty cukinii
- pół papryki
- 1/3 czerwonej cebuli
- garść rukoli
- kilka pomidorków koktajlowych
- kilka listków bazylii
- szczyptę papryki wędzonej
- sól i pieprz do smaku
- 1/3 łyżeczki czarnuszki
- 3/4 łyżki oleju kokosowego

Przygotowanie:

Zacznij od drobnego pokrojenia cebuli. Paprykę pokrój w nieregularne kawałki. Rozbij jajka.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Następnie roztrzep je w miseczce.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Dodaj szczyptę soli, pieprzu i papryki wędzonej. Do jajek dorzuć pokrojoną paprykę i czarnuszkę. Na małej patelni rozgrzej olej. Wrzuć cebulę i dodaj szczyptę soli. Podsmaż przez minutę. Wlej jajka.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Na wierzchu połóż porwane kwiaty cukinii ‒ wcześniej usuń ze środka pręciki. Patelnię przykryj i poczekaj 2‒3 minuty, aż omlet się zetnie i zarumieni. Przerzuć go delikatnie na drugą stronę i podsmaż przez minutę.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Gotowy omlet zdejmij na talerz i podaj go z rukolą, pomidorkami i bazylią. 

 

masz.talerz - duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl
 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij