Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Owsianka w wersji wytrawnej

Owsianka w wersji wytrawnej
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Owsianka to świetny i szybki sposób na zdrowe rozpoczęcie każdego dnia. Zwykle do płatków dodajemy owoce, miód albo orzechy. A co powiesz na wytrawną owsiankę? Zamiast typowych płatków owsianych użyliśmy kaszy bulgur. Dodaliśmy miękkie, dojrzałe awokado, chrupiącą rzodkiewkę oraz delikatnego łososia. Całość wzbogacają kolendra i czarnuszka. Pycha!

O kaszach świat na chwilę zapomniał. Na szczęście to już przeszłość i od jakiegoś czasu zaczynamy doceniać ich walory smakowe i wartości odżywcze. Bulgur jest jedną z najstarszych kasz. Pochodzi z krajów Bliskiego Wschodu. Ma niski indeks glikemiczny, wysoką zawartość białka, błonnika i małą ilość tłuszczu. Brzmi idealnie? To nie wszystko. Oprócz tego zapewnia sytość na kilka godzin, zawiera chrom, żelazo, wapno, magnez i kwas foliowy. Jest bogata w witaminy z grupy B.

Awokado coraz częściej występuje na polskich talerzach. To bardzo dobrze, bo jest superzdrowe! Przede wszystkim jest znane z zawartości zdrowego tłuszczu. Obniża poziom cholesterolu, reguluje ciśnienie krwi, zawiera błonnik i mnóstwo witamin.

Łosoś zawiera zdrowe tłuszcze i witaminy. Jeśli wolisz inną rybę wędzoną, możesz spróbować z makrelą albo pstrągiem. Sprawdź bulgurową owsiankę w wersji wytrawnej i odmień swoje śniadanie!

Wytrawna owsianka z kaszy bulgur

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Składniki (dla dwóch osób):

- ok. 14 łyżek kaszy bulgur
- jedno awokado
- 6 rzodkiewek
- kilka plasterków łososia wędzonego
- kilka kropel soku z cytryny
- kilka listków świeżej kolendry
- szczypta czarnuszki
- szczypta soli

Przygotowanie:

Kaszę ugotuj według instrukcji na opakowaniu, dodaj szczyptę soli. Awokado obierz i pokrój w plasterki, tak samo zrób z rzodkiewkami. Łososia porwij na kawałki. Ugotowaną kaszę podawaj z awokado, łososiem, rzodkiewkami, szczyptą soli, czarnuszką i świeżą kolendrą. Całość skrop sokiem z cytryny. 


 

masz.talerz - duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij