Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Pasta kanapkowa na jesień - z pieczonej papryki

Pasta kanapkowa na jesień - z pieczonej papryki
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Są takie dni, zwłaszcza jesienią, kiedy w ogóle nie mamy ochoty gotować. Chcemy zjeść już, teraz, bez kombinowania. W takich chwilach najlepiej sprawdzają się te dania, które przygotowuje się szybko, albo takie, które zrobiliśmy dzień wcześniej. Sposób? Domowa pasta z sezonowych warzyw. Będzie zdrowo i pysznie, obiecujemy!

Warto sięgać po paprykę! Jest bogata w takie witaminy jak C, A, E i beta-karoten. Oprócz tego zawiera wapń, żelazo, magnez, miedź i potas. Regularne spożywanie papryki obniża ciśnienie krwi i dobrze wpływa na pracę żołądka i jelit. Papryka zawiera też błonnik. Jeśli czujemy, że łapie nas infekcja, to warto zajadać paprykę, ponieważ ma działanie antybakteryjne i wzmacnia odporność. Usuwa toksyny z organizmu. Ma dobry wpływ na cerę, paznokcie i włosy. No i jest niskokaloryczna.

Warto wiedzieć, że papryka po upieczeniu zupełnie zmienia swoje oblicze. Staje się pełna wyrazistego i głębokiego, słodkiego smaku. Wystarczy połączyć ją z pomidorami i mamy gotową przekąskę!

Jesienna pasta kanapkowa - z pieczonej papryki

przepis na pasta kanapkowa na jesien  z pieczonej papryki

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki:

- 3 papryki
- 5 średniej wielkości pomidorów
- 4 suszone pomidory
- 2 ząbki czosnku
- łyżeczka wędzonej papryki
- pół łyżeczki słodkiej papryki
- sól i pieprz do smaku
- olej rzepakowy
- natka pietruszki
- pieczywo

Przygotowanie:

Paprykę umyj i przekrój na pół. Pozbądź się nasion. Pomidory przekrój na pół, wrzuć je razem z czosnkiem i papryką do żaroodpornego naczynia. Skrop olejem i posyp szczyptą soli. Wstaw do piekarnika nagrzanego do 220 stopni i piecz, aż papryka będzie całkowicie miękka. Wyjmij warzywa z piekarnika i poczekaj, aż wystygną. Wrzuć je do miksera, dodaj przyprawy i jeśli pasta jest za gęsta, dodaj odrobinę wody. Pastę jedz z ulubionym pieczywem albo samą. Dobrze smakuje z natką pietruszki. Pastę przechowuj w lodówce w zamkniętym pojemniku.

 

masz.talerz - duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij