Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Pieczone zimowe owoce

Pieczone zimowe owoce
Zdjęcie: Ania Włodarczyk | Strawberries from Poland
Od świeżych soczystych truskawek czy pękatych słodkich czereśni dzielą nas lata świetlne. Na ratunek przybywają trzy zestawy zimowych zapiekanych owoców w smakowitych kombinacjach. Posłuchajcie tylko: jabłka, maliny i kokos, gruszki, jagody i wanilia, cytrusy, imbir i migdały... Zima może być owocowa!

Zapiekane owoce można wyjadać prosto z blaszki, bo stanowią kompletny „pakiet” smakowy. Można też urozmaicić sobie nimi poranną owsiankę lub jaglankę, dodać do jogurtu albo ‒ to w rozpustnej wersji ‒ podać na deser z gałką śmietankowych lodów.

Pieczone owoce to cudowna alternatywna dla tego, co obecnie proponują nam warzywniaki. Z porcją ciepłych, kojących gruszek z jagodami czy jabłek z malinami bezboleśnie przetrwacie zimę i dotrwacie do wiosny. Ale teraz, kiedy pula warzyw i owoców jest naprawdę ograniczona, warto podkręcić smak dostępnych produktów i pobawić się w łączenie ich z ciekawymi dodatkami, które dodadzą całości pazura.

Porcja takich owoców przerywa monotonię w kuchni i sprawia, że oczekiwanie na wiosnę staje się jakby znośniejsze. A że ich zrobienie zajmuje dosłownie chwilę, to propozycja nawet dla największych pracusiów i zabieganych!

Kokosowe jabłka z malinami

pieczone jablka z malinami

Zdjęcie: Ania Włodarczyk | Strawberries from Poland

Składniki (porcja dla 2 osób):

- 1 kwaskowate jabłko (np. szara reneta)
- 1/2 szklanki mrożonych malin
- 1 łyżeczka oleju kokosowego
- 1 łyżeczka cukru demerara
- 1 łyżka płatków kokosowych

Jabłko pozbawiamy gniazd nasiennych i kroimy w ósemki (nie obieramy ze skórki). W blaszce mieszamy jabłko, maliny, dodajemy olej kokosowy i posypujemy całość cukrem demerara. Pieczemy w 180 st. C przez 20 minut. Po wyjęciu z piekarnika posypujemy płatkami kokosowymi.

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij