Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Pizza na spodzie fasolowym

Pizza na spodzie fasolowym
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Kto lubi jeść pizzę, ręka do góry! Wszyscy? Szkoda tylko, że jest kaloryczna, z glutenem i dużą ilością tłustego sera. A gdyby tak przygotować pizzę samodzielnie? Przedstawiamy przepis na pizzę o spodzie fasolowym. Będzie zdrowsza od tradycyjnej koleżanki, ciekawsza i szybsza w przygotowaniu. Dodamy nasze ulubione składniki i gotowe!

Fasola to przede wszystkim doskonałe źródło białka roślinnego - ma go więcej niż mięso! Oprócz tego zawiera wapń, magnez, kwas foliowy, fosfor, cynk i żelazo. Jest bogata w witaminy z grupy A, B, C, D, E i K. Jedząc ją, dostarczysz skrobi i cennego błonnika. Fasola ma działanie antydepresyjne, świetnie działa na pamięć, koncentrację oraz mózg. Zmniejsza wydzielanie kwasów żołądkowych. Dobrze wpływa na serce i układ krążenia. Warto wspomnieć o tym, że fasola zawiera izoflawony - substancje niezwykle cenne dla kobiet przechodzących menopauzę, mające działanie wspomagające organizm. Ma niski indeks glikemiczny, jest sycąca, ale niestety ciężkostrawna, więc z ilością warto uważać.

Dajcie się namówić na pizzę z fasolą w roli głównej, bo w konkursie z tą tradycyjną ma spore szanse!

Składniki:

- 400 g czerwonej fasoli
- dwa jajka
- ok. 100 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej
- jedna łyżeczka proszku do pieczenia
- łyżeczka za’ataru albo suszonego oregano
- garść pomidorków koktajlowych
- łyżeczka czarnuszki
- jedna kulka bawolej mozzarelli
- jedna szalotka
- garść pieczarek
- rukola albo bazylia (opcjonalnie)
- pół puszki pomidorów
- ząbek czosnku
- łyżeczka słodkiej papryki
- pół łyżeczki papryki wędzonej
- łyżeczka masła klarowanego
- sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:

Fasolę odcedź z zalewy i przelej wodą. Wrzuć do miksera, dodaj jajka, szczyptę soli, za’atar, pieprz i powoli dosypuj mąkę. Ciasto powinno tylko lekko kleić się do dłoni. Wyjmij ciasto na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i rozprowadź je równo tak, aby nie było za grube. Im będzie cieńsze, tym szybciej i dokładniej się upiecze. Piekarnik nagrzej do 200 stopni i piecz spód, aż po włożeniu patyczka ten będzie czysty. Aby przygotować sos, do rondelka włóż masło. Podsmaż przez chwilę posiekany czosnek. Dodaj pomidory i przyprawy. Gotuj przez 10-15 minut. Na koniec zmiksuj. Pieczarki i szalotkę pokrój w plasterki. Pomidorki na pół. Wyjmij upieczony spód. Posmaruj go sosem, połóż pieczarki, szalotkę i pomidorki. Piecz, aż pieczarki będą pięknie zarumienione, a pomidorki pomarszczone. Na koniec dodaj porwaną mozzarellę i włóż do piekarnika na jedną minutę. Jedz od razu posypaną czarnuszką. 

 

masz.talerz - duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane Kroki do zdrowia

Spróbuj być wege przez 2 dni

Długość trwania: 8 dni

Polecane artykuły

Podwójnie dyniowa jesienna pizza

Ten, kto umie i lubi gotować

Kurki lubią pizzę

Ten, kto umie i lubi gotować

Pizza ze szparagami i kozim serem

Ten, kto umie i lubi gotować

najpopularniejsze artykuły