Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Pomidorów nigdy dość!

Pomidorów nigdy dość!
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Też tak macie, że na widok dojrzałych, pachnących pomidorów na krzaczku wasze ślinianki szaleją? No to wyhodujcie je sobie sami, a potem przeróbcie na pyszną sezonową sałatkę. Jest prosta, a smakuje wykwintnie.

O tym, że pomidory zawierają mnóstwo witamin i należy je jeść jak najczęściej, szczególnie w sezonie, kiedy są najzdrowsze, wie nawet dziecko. Zawierają dużo witaminy C, E, K, PP z grupy B, a także beta-karoten i kwas foliowy. Dostarczają wiele składników mineralnych, takich jak potas, wapń, żelazo czy cynk.

Nie każdy wie, że pomidory są proste w uprawie. Jest niewiele rzeczy, które cieszą bardziej niż samodzielne sadzenie, dbanie o rośliny i zbieranie plonu. Pomidor jest rośliną jednoroczną. Najlepiej rośnie w miejscach ciepłych i przewiewnych. Lubi glebę piaszczysto-gliniastą. Przed uprawą pomidora trzeba przygotować glebę, najlepiej jeszcze jesienią. Jeśli mieszkasz w domu jednorodzinnym i masz kawałek przestrzeni, gdzie możesz postawić nawet małą szklarnię, zrób to! Możesz pomidory hodować również bez szklarni – w ziemi. Nie martw się, jeśli mieszkasz w mieszkaniu, tam też możesz cieszyć się własnymi pomidorami. Postaw na pomidorki koktajlowe w doniczkach. Bez problemu możesz je hodować na balkonie. Pamiętaj, aby podczas upałów podlewać je częściej. Najlepiej wieczorem, kiedy zrobi się już chłodniej. Należy unikać moczenia całych roślin. Woda do podlewania powinna mieć przynajmniej 14 stopni.

A gdy już zbierzesz plon, szalej pomidorowo, ile się da! Gwarantujemy, że zakochasz się w naszej sałatce. Jest sezonowa, lekka, ale dzięki temu, że zawiera chleb, najesz się nią na długo. Świetnie sprawdzi się na drugie śniadanie, obiad czy kolację z przyjaciółmi. Dzięki temu, że jest błyskawiczna w przygotowaniu, możesz ją podać podczas niezapowiedzianej wizyty gości. A przede wszystkim jest bardzo zdrowa, bo pomidory, bazylia i olej lniany to skarbnica witamin.

Składniki: 

- 2 duże pomidory
- 1/2 pęczka bazylii
- ząbek czosnku
- 3 łyżki oleju lnianego
- 3/4 łyżki octu winnego
- sól i pieprz do smaku
- kilka plasterków sera korycińskiego
- łyżkę kaparów
- kromkę chleba na zakwasie 

Przygotowanie:

Umyj dokładnie i osusz pomidory. Cebulę pokrój w cienkie plasterki i umieść w misce. Dodaj pomidory pokrojone w cząstki. Wrzuć kapary, czosnek przeciśnięty przez praskę, szczyptę soli i pieprzu. Porwij bazylię i chleb, ser pokrusz. Dodaj do reszty. Na koniec skrop olejem i octem. Zamieszaj delikatnie i jedz od razu. 


masz.talerz - duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com


Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij