Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Pstrąg lubi grilla

Pstrąg lubi grilla
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Wakacje dobiegły końca, ale sezon na celebrowanie jedzenia na zewnątrz wciąż trwa! Oczywiście kochamy grillowane pyszności, wiadomo. A żeby było zdrowo, wszelkie kiełbasy obejdziemy szerokim łukiem i zrobimy sobie pstrąga z grilla. Pycha…

Ryby zdrowe są i kropka. Zawierają pełnowartościowe, łatwo przyswajalne białko, nienasycone kwasy tłuszczowe oraz składniki mineralne takie jak jod, selen, magnez i wapń. Jod przyspiesza odchudzanie, selen chroni organizm przed starzeniem się, wapń istotnie wpływa na układ nerwowy i mięśniowy. Magnez zaś ma korzystny wpływ na kości, układ nerwowy i sercowo-naczyniowy. Najważniejszym składnikiem odżywczym, w jaki bogate są ryby, są kwasy tłuszczowe z grupy omega-3. Chronią przed zawałem serca, obniżają ryzyko nowotworów, dobrze wpływają na wygląd skóry, włosów i paznokci. 

 Zdecydowaliśmy się na pstrąga. Przy wyborze ryb najważniejsze jest, aby były świeże. Kupujcie je ze sprawdzonego źródła, jeśli jest taka możliwość ‒ najlepiej prosto od rybaka. Przed zakupem powąchajcie rybę ‒ jej zapach powie wam, czy jest świeża. 

 Obróbka ryb powinna być krótka. Zbyt długie smażenie czy pieczenie sprawi, że ryba będzie sucha i niesmaczna. Najzdrowiej jest ją upiec. A jeszcze zdrowiej – upiec i zjeść na świeżym powietrzu. Jeszcze ciepło, więc szykujcie świeżutkiego pstrąga, odpalajcie grilla i cieszcie się końcówką lata! 

Składniki:

- świeży pstrąg średniej wielkości
- 2 garście rukoli
- cytryna
- 3 kromki razowego chleba
- 2‒3 łyżki mąki pszennej
- łyżeczka sezamu
- 2 żółtka
- łyżeczka musztardy
- 200 ml oleju rzepakowego
- sól i pieprz do smaku
- grill 

Przygotowanie:

Rozgrzej grilla. Rybę dokładnie wypatrosz, umyj i osusz. Oprósz rybę mąką i skórką z połowy cytryny. Do środka ryby włóż 2 plasterki cytryny, dodaj szczyptę soli i pieprz. Grilluj po obu stronach po 5‒6 minut. Sprawdź, czy ryba jest upieczona w środku. Zdejmij ją z ognia. Aby przygotować majonez, w misce umieść żółtka i musztardę. Trzepaczką połącz składniki. Ubijając, cały czas dolewaj cienkim strumieniem olej. Ubijaj, aż uzyskasz puszysty majonez. Na koniec dodaj sól i pieprz do smaku. Pokrój chleb w kromki (najlepiej razowy, pełnoziarnisty). Posmaruj majonezem . Dodaj umytą rukolę. Na wierzchu połóż porwane kawałki ryby. Posyp sezamem i całość skrop sokiem z cytryny. 



masz.talerz - duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij