Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Słowo pudding w świecie kulinarnym pojawia się coraz częściej. Kojarzy się z ostatnio modnymi nasionami chia albo tapioką. Jednak kiedyś pudding robiło się z ryżu. Długo gotowało się go w mleku, aby powstał ryżowy kleik. My proponujemy właśnie taki pudding, ale w nieco innej wersji.

Będzie zdrowiej, bo zamiast białego ryżu użyjemy czarnego. Gotowany w roślinnym mleku z przyprawami nabierze ciekawego charakteru. Połączony z owocami lata, gorzką czekoladą, chrupiącymi płatkami kokosa i skórką z cytryny idealnie zrównoważy smak i teksturę. Na pewno nie będzie mdły i nasyci na długie godziny.

Czarny ryż to czarne złoto. Zawiera antocyjany, które obniżają ryzyko zachorowania na raka i choroby serca. To właśnie dzięki antocyjanom ma taki kolor. Są to barwniki roślinne o właściwościach antyoksydacyjnych. Jest bogaty w żelazo, wapń, magnez, cynk, witaminy z grupy B i E. Opóźnia procesy starzenia się skóry, dobrze wpływa na jej wygląd i stan. Oprócz tego czarny ryż jest bogaty w przeciwutleniacze i działa przeciwzapalnie. Jest produktem uniwersalnym, dobrze czuje się zarówno w daniach słodkich, jak i wytrawnych. Jest zdrowszy od swoich braci ‒ białego i brązowego ryżu.

Do naszej propozycji użyliśmy owoców lata, czyli tych, które są aktualnie sezonowe, najsmaczniejsze i zdrowe. Możesz wybrać te, które lubisz najbardziej ‒ każde świetnie się tu sprawdzą.

Taki pudding będzie doskonale pasował na późne, leniwe śniadanie, lunch czy nawet deser. Poza tym nie zawiera niezdrowego cukru, jedynie ten naturalny z owoców. Obiecujemy, jest pyszny!

Składniki (przepis na 2 osoby):

- 100 g czarnego ryżu
- 200‒300 ml mleka migdałowego (może być inne roślinne, ewentualnie krowie)
- porządną szczyptę cynamonu
- szczyptę kardamonu
- szczyptę gałki muszkatołowej
- jeśli masz dobrej jakości albo domowy ekstrakt waniliowy, to również świetnie się tu sprawdzi
- 1 łyżkę płatków kokosowych
- 2 kostki gorzkiej czekolady
- 2 łyżki masła orzechowego (najlepiej domowego albo o składzie 100% zawartości orzechów)
- ok. 2 garści malin
- ok. 2 garści borówek
- skórkę startą z połowy cytryny
- połowę banana

Przygotowanie:

Wlej mleko do rondelka, dodaj ryż i przyprawy. Gotuj, aż ryż stanie się całkowicie miękki, mieszaj co jakiś czas, aby nie przywarł do dna. Odstaw na bok. Maliny rozgnieć widelcem na papkę.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Wiórki kokosowe podpraż na suchej patelni, a czekoladę pokrój w małe kawałki. Do blendera wrzuć banana i ugotowany ryż. Zmiksuj, ale tylko przez chwilę, do momentu, aż banan połączy się z ryżem. Nie chcemy uzyskać całkowitej papki, zależy nam, aby ryż był wyczuwalny. Przełóż ryż do słoiczków albo miseczek.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Przykryj warstwą malin.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Dodaj masło orzechowe, borówki, posyp wiórkami kokosowymi, czekoladą i skórką z cytryny.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Jedz od razu albo odstaw do lodówki. 

 

masz.talerz - duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane Kroki do zdrowia

Przeżyj zdrowy tydzień

Długość trwania: 1 tydzień

Polecane artykuły

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Ten, kto umie i lubi gotować

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi

Ten, kto umie i lubi gotować

Pudding chia z musem ananasowym

Ten, kto umie i lubi gotować

Wegańskie tarty z borówkami

Ten, kto umie i lubi gotować

Top w kategorii