Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Rabarbar – sezonowy zdrowy strzał

Rabarbar – sezonowy zdrowy strzał
Rabarbar, zdjęcie: shutterstock

Badania naukowe dają nadzieję, że już niedługo ekstrakt z rabarbaru będzie skutecznym lekiem na raka. Ale zanim to nastąpi, warto chrupać rabarbar profilaktycznie. Jest pyszny i zaraz się skończy!

Rabarbar można jeść, po prostu chrupiąc go na surowo. Albo w postaci orzeźwiającego kompotu. Ale zdecydowanie najlepiej rabarbar upiec (rabarbar idealnie nadaje się na placek z kruszonką!). Brytyjskie badania wykazały bowiem, że wstawienie tego warzywa do nagrzanego piekarnika na 20 minut znacznie zwiększa jego przeciwnowotworowe właściwości. Rabarbar to bogate źródło antyoksydantów, które hamują rozwój raka. Oprócz tego związki te mają moc odmładzającą, gdyż niszczą wolne rodniki, odpowiadające za pogarszanie się stanu skóry. Oprócz antyoksydantów, rabarbar ukrywa w sobie: witaminy A, C i E, magnez, potas, sód, żelazo i wapń. Uczeni z Sheffield Hallam University i Scottish Crop Research Institute opublikowali wyniki swojego rabarbarowego odkrycia w fachowym czasopiśmie Food Chemistry. Uczeni liczą, że odkrycie pomoże opracować mniej toksyczne leki przeciwnowotworowe. Niezależnie od tego, warto w ramach profilaktyki sięgnąć po to warzywo już teraz, bo sezon na nie trwa niezbyt długo. Dopiero co się zaczął i potrwa mniej więcej do końca czerwca.

Uwaga: rabarbar jest bardzo zdrowy, ale nie można z nim przesadzać. Zbyt duża ilość warzywa może zadziałać szkodliwie, szczególnie w przypadku chorób nerek. Osoby z tym problemem powinny stosować dietę nisko szczawianową, czyli ograniczać spożycie rabarbaru, ale też: szczawiu, botwiny, szpinaku, czekolady oraz kawy i herbaty.

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij