Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowy organizm

Rady dietetyka dla Poprawnych Optymistów cz. 2

Rady dietetyka dla Poprawnych Optymistów cz. 2
Zdjęcie: shutterstock

Jak zwiększyć bioprzyswajalność żelaza? czyli idealne pary dla wegetarian. Lepiej przyswajalne jest żelazo hemowe – z produktów zwierzęcych. Np. z cielęciny, wieprzowiny, drobiu (około 22%). Wchłanianie żelaza niehemowego z produktów roślinnych jest dużo niższe (1–5%). Ale możemy je zwiększyć, odpowiednio dobierając składniki diety. Oto idealne pary produktów dla wegetarian.

Ilustracja: Julia Szostak

Sylwia Leszczyńska - dietetyczka kliniczna, psychodietetyczka, certyfikowana europejska specjalistka leczenia otyłości (cert. SCOPE), właścicielka Instytutu Zdrowego Żywienia i Dietetyki Klinicznej „Sanvita” (www.instytutsanvita.pl). Członkini Polskiego Towarzystwa Dietetyki oraz Polskiego i Europejskiego Towarzystwa Badań nad Otyłością. Ekspertka ds. żywienia w programach tv, m.in. „Sztuka życia” i „Miasto kobiet” i in.


Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij