Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowy organizm

Rady dietetyka dla Świadomych Indywidualistów cz. 4

Rady dietetyka dla Świadomych Indywidualistów cz. 4
Zdjęcie: shutterstock

Wybieraj produkty o wysokiej gęstości odżywczej. Gęstość odżywcza ND (nutrient density) to stosunek zawartości składników odżywczych (w gramach) do całkowitej wartości energetycznej (w kcal lub J). Produkty o wysokiej gęstości odżywczej to takie produkty, które dostarczają znaczne ilości witamin i minerałów w określonej ilości kalorii - mają wysoki ładunek odżywczy na jednostkę kalorii.

Przykładowo porcja ryżu brązowego (1 torebka, 100 g) dostarczy dwukrotnie więcej witaminy E, trzykrotnie więcej wapnia, ponad dwukrotnie więcej folianów i potasu niż porcja ryżu białego o podobnej kaloryczności. Takich przykładów jest więcej. Wybór należy do Ciebie.


Sylwia Leszczyńska
 - dietetyczka kliniczna, psychodietetyczka, certyfikowana europejska specjalistka leczenia otyłości (cert. SCOPE), właścicielka Instytutu Zdrowego Żywienia i Dietetyki Klinicznej „Sanvita” (www.instytutsanvita.pl). Członkini Polskiego Towarzystwa Dietetyki oraz Polskiego i Europejskiego Towarzystwa Badań nad Otyłością. Ekspertka ds. żywienia w programach tv, m.in. „Sztuka życia” i „Miasto kobiet” i in.


Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij