Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowy organizm

Rady fizjoterapeuty dla Niepocieszonych Podjadaczy

Rady fizjoterapeuty dla Niepocieszonych Podjadaczy
Zdjęcie: shutterstock

Wśród Niepocieszonych Podjadaczy aż co piąta osoba ma problem z otyłością. Najczęściej kompleksy ludzi z nadwagą wynikają z zaokrąglonego brzucha. Należy pamiętać, że brzuch, który wystaje do przodu, to nie tylko tkanka tłuszczowa.

Bardzo często u osób otyłych czy z nadwagą występuje problem z rozluźnieniem mięśni tworzących powłoki brzuszne. To znacząco powiększa wystający do przodu brzuch. Wykonując odpowiednie ćwiczenia na napięcie głównie mięśni skośnych brzucha, możemy ten stan poprawić. Pamiętajmy jednak, że ćwicząc brzuch, nie spalimy tłuszczu z brzucha, lecz jedynie poprawimy napięcie mięśni brzucha, dzięki czemu stanie się on mniejszy.

Ćwiczenie, od którego należy zacząć, jest proste. Kładziemy się na plecach, nogi zgięte w kolanach, stopy leżą na ziemi. Wykonujemy ruchy skrętów na boki kolan w kierunku podłogi raz na prawo, raz na lewo. Ćwiczenie wykonujemy 3 razy w tygodniu po 20 powtórzeń. Po dłuższym czasie, kiedy to ćwiczenie nie będzie już sprawiało problemów, odrywamy stopy od ziemi tak, że kolana są nad klatką piersiową, a stopy są na wysokości pośladków, i wykonujemy kolanami ponownie ruchy skrętów na boki. Ręce są rozstawione do boku w celu utrzymania równowagi.

"Powyższe ćwiczenie przeznaczone jest i powinno być wykonywane przez osoby zdrowe, w szczególności bez urazów i stanów bólowych. Gdyby wykonywanie powyższego ćwiczenia wywoływało jakiekolwiek dolegliwości lub powodowało ból, należy je natychmiast przerwać i skontaktować się z lekarzem lub fizjoterapeutą.

Prosimy zwrócić uwagę, że żadne z zaprezentowanych ćwiczeń nie powinno być rozumiane jako porada lekarska lub fizjoterapeutyczna, ponieważ każdy przypadek wymaga odrębnej, rzetelnej analizy, gdyż mogą istnieć pewne indywidualne przeciwwskazania, które może określić tylko lekarz lub fizjoterapeuta.

Z tego względu nie ponosimy żadnej odpowiedzialności w związku z wykorzystaniem informacji, porad i wskazówek zamieszczonych w niniejszej publikacji. Powyższa porada nie zastąpi prawdziwej konsultacji u lekarza bądź fizjoterapeuty.

Przed rozpoczęciem ćwiczeń bezwzględnie skonsultuj się z lekarzem lub fizjoterapeutą, gdyż każde ćwiczenie niewłaściwie wykonywane i niedostosowane do Twojego indywidualnego stanu i możliwości może zagrażać Twojemu zdrowiu."

Mgr Zygmunt Bartosiewicz, absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, kierunek fizjoterapia. Licencjonowany terapeuta manualny (Metoda Kaltenborn - Evjenth). Obecnie w trakcie szkolenia specjalistycznego w standardach OMT (Orthopaedic Manual Therapy) – najwyższa możliwa specjalizacja z terapii manualnej na świecie. Stworzył autorski program, który specjalizuje się w treningu stabilizacji kręgosłupa. 


Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij