Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Śniadaniowa zdrowa miska

Śniadaniowa zdrowa miska
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Przejadła Ci się owsianka i skończyły pomysły na zdrowe, sycące śniadania? Ta propozycja postawi cię na nogi o poranku. Jej bazą będzie gęsty koktajl ze spiruliną, a jako dodatki wykorzystamy mango, kiwi, gruszkę, ziarenka granatu i nasiona chia. Naprawę zdrowa miska!

Spirulina jest zaliczana do produktów z grupy superfoods. To oznacza, że nawet niewielka jej ilość zawiera mnóstwo składników dobrze wpływających na nasze zdrowie. Dlatego takiego produktu nie mogło zabraknąć w naszej supermisce. Ten zielony proszek to nic innego jak sproszkowane glony. Spirulina zawiera dużo białka, wapnia, magnezu, cynku, chromu i fosforu oraz aminokwasy, które nie są produkowane przez organizm, co oznacza, że należy je dostarczać w pożywieniu. Oprócz tego znajdziesz w niej witaminy i nienasycone kwasy tłuszczowe. Spirulina wspomaga metabolizm, wzmacnia kości, paznokcie i upiększa cerę. Ma działanie przeciwnowotworowe i antywirusowe.

Kolejnym superskładnikiem naszego zdrowego śniadania są nasiona chia. Te maleńkie ziarenka napakowane przeciwutleniaczami zawierają sporo białka, kwasów omega-3, witamin i błonnika. Są świetnym elementem diety dzięki temu, że powiększają swoją objętość, co sprawia, że na dłużej dają uczucie sytości. Nasiona chia można jeść na surowo albo po wcześniejszym namoczeniu w wodzie, mleku albo soku. Jeszcze tylko garść ulubionych owoców i gotowe!

Śniadaniowa miska mocy

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Składniki:

- 1 łyżeczka nasion chia
- 1 banan
- 150 ml świeżego soku z jabłek
- 1 łyżeczka sproszkowanej spiruliny
- sok z połowy limonki
- kilka łyżek ziarenek granatu
- jedno kiwi
- kilka plastrów gruszki
- kilka plastrów mango

Przygotowanie:

Zacznij od pokrojenia banana w plasterki, połóż go w odstępach na talerzu i włóż do zamrażarki na 30 minut. W międzyczasie pokrój owoce w plasterki albo kawałki. Do miksera wrzuć banana, sok z jabłek, spirulinę, sok z limonki i zmiksuj na gładką masę. Supermiskę podawaj z koktajlem ze spiruliny, owocami i nasionami chia. 

 

masz.talerz - duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij