Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Spożywcze wampiry energetyczne

Spożywcze wampiry energetyczne
Źródło: www.stocksnap.io | Łukasz Popardowski
Jeszcze nie minęło południe, a ty już padasz z nóg? Wiosną często bywamy bardziej zmęczeni, jednak nie warto całej winy zrzucać na porę roku. Największy wpływ na nasze samopoczucie ma to, co ląduje na naszych talerzach. Możemy pomóc sobie, unikając produktów, które dodatkowo wysysają z nas energię. Oto lista największych spożywczych wampirów energetycznych!

1. Sałata

Sałatka na lunch? Mogłoby się wydawać, że to bardzo zdrowy wybór. Jedynym efektem ubocznym może być… ospałość. Sałata w swoim składzie chemicznym zawiera substancje o właściwościach uspokajających, które oddziałują na mózg podobnie do opium.

2. Czereśnie

Czereśnie są naturalnym źródłem melatoniny ‒ substancji sprawującej kontrolę nad naszym wewnętrznym zegarem biologicznym i regulującej rytm snu. Po te owoce najlepiej więc sięgnąć w porze kolacji. Słodkie sny gwarantowane!

3. Pieczywo

Jeśli nie chcesz zasypiać na biurku, lepiej nie przyrządzaj na śniadanie kanapek. Pokarmy bogate w węglowodany powodują nagły skok poziomu cukru we krwi, uruchamiając produkcję insuliny. Chociaż w ciągu pierwszych minut po zjedzeniu pieczywa będziesz czuć, że możesz przenosić góry, spadek energetyczny będzie równie nagły co chwilowy przypływ energii.

4. Czerwone mięso

Mimo że czerwone mięso jest bogatym źródłem żelaza, po jego zjedzeniu możesz mieć chrapkę na chrapanie. Zawiera ono tłuszcze, których strawienie wymaga od naszego organizmu sporo wysiłku.

5. Słodkie przekąski

Zapomnij o przetworzonych płatkach śniadaniowych, dosładzanych jogurtach czy batonikach. Spożywanie rafinowanych cukrów blokuje wydzielanie oreksyny ‒ substancji odpowiedzialnej za utrzymanie organizmu w stanie czuwania.

6. Napoje energetyczne

Ekspres do kawy zazwyczaj włączamy, jeszcze zanim zdążymy uruchomić komputer. Jeśli na dodatek przed nami dzień pełen wyzwań ‒ zaopatrujemy się w napoje „energetyczne”. Efekt, jaki planujemy osiągnąć, może być zupełnie odwrotny do zamierzonego ‒ już 50 minut po wypiciu takiego specyfiku spada poziom koncentracji, obniża się czas reakcji i pojawia się uczucie senności. 

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij