Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowa aktywność

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku
Nauka stania na rękach. Fot: Katarzyna Milewska

Stanie na rękach to wcale nie bułka z masłem! Wymaga właściwej pracy mięśni ciała i odpowiedniego ustawienia szkieletu. Zobaczcie, jak nauczyć się tej sztuki krok po kroku.

O tym, dlaczego warto zacząć przygodę ze staniem na rękach, pisaliśmy już tutaj. Jeśli daliście się przekonać, że warto, pora przejść do konkretów i zacząć trenować.

Ćwiczenia, które polecam w tym artykule, mają na celu przygotowanie cię do stania na rękach w pozycji prostej, czyli z ciałem ustawionym w równej linii. Zanim zaczniemy się odwracać do góry nogami, popracujmy przez chwilę nad spięciem mięśni i właściwym ustawieniem ciała ‒ jest ono kluczowe i niezbędne, jeśli chcemy nauczyć się stać poprawnie i opanować tę sztukę szybciej niż w ciągu kilku albo kilkunastu lat. Zapadanie się w barkach, niespinanie mięśni, wypinanie brzucha, wyginanie pleców czy machanie nogami w każdą stronę świata nie tylko utrudni nam utrzymanie się do góry nogami, ale też sprawi, że nabierzemy nawyków, których później ciężko będzie nam się pozbyć. Warto więc popracować od samego początku nad fundamentami, aby na nich budować później swoją praktykę. Jeśli boisz się wykonywać ćwiczenia samodzielnie, poproś kogoś o pomoc. Pamiętaj, żeby wyjaśnić ćwiczenie, które zamierzasz robić, aby asekurująca cię osoba wiedziała, czego się spodziewać. Zaczynamy?

Plank

Idealnym ćwiczeniem, które pomaga zrozumieć, na czym polega spięcie mięśni, jest plank, czyli inaczej deska. Aby je wykonać, uklęknij na podłodze w klęku podpartym, kładąc dłonie na podłodze na szerokość ramion. Przesuń barki nad dłonie, trzymaj ręce proste i mocne, palce dłoni rozstaw szeroko. Następnie podnieś kolana w górę i wyprostuj obie nogi w tył, opierając się na palcach stóp. Trzymaj stopy razem, zepnij mięśnie nóg, pośladków, brzucha. Pozycja ma być aktywna, nie dawaj więc sobie taryfy ulgowej – ciało ma być spięte od ramion do stóp. 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane Kroki do zdrowia

Przeżyj zdrowy tydzień

Długość trwania: 1 tydzień

Polecane artykuły

Top w kategorii