Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Superfoods - żywność nadzwyczajna!

Superfoods - żywność nadzwyczajna!
Superfoods: spirulina. Zdjęcie: shutterstock

Wyobraźcie sobie, że na waszym talerzu spotkały się żywnościowe odpowiedniki Supermana, Batmana i Spidermana. Rozumiecie?! Superfoods to prawdziwi herosi wśród pokarmów – produkty obdarzone niezwykłą mocą uzdrawiającą i odmładzającą. W stu procentach naturalne, nieprzetworzone i niskokaloryczne.

Dietetyczni superbohaterowie XXI wieku? Na to wygląda. Superfoods to pokarmy tak napakowane składnikami odżywczymi, antyoksydantami, chlorofi lem, witaminami, minerałami, proteinami, enzymami, że potrafią poprawić kondycję i wydolność organizmu niemalże z dnia na dzień. Znacie na pewno powiedzenie: „Nie wystarczy jeść, trzeba się odżywiać”. Superpokarmy są odpowiedzią na postulat w nim zawarty. Nie sztuką jest zjeść górę bezwartościowego jedzenia, sztuką jest dostarczyć organizmowi posiłku, który go odżywi, zregeneruje, poprawi odporność, dostarczy energii oraz zostanie szybko i łatwo strawiony. Oczywiście nie chodzi o to, aby zrezygnować z naszych dietetycznych przyzwyczajeń i zacząć odżywiać się radykalnie, stosując wyłącznie superfoods. Superdieta to dieta dobrze zbilansowana, w której superżywność zajmuje ważne, ale nie wyłączne miejsce.

Pełna lista superfoods obejmuje kilkadziesiąt pozycji, my prezentujemy naszą subiektywną listę TOP 5. Wszystkie produkty są dostępne w Polsce w sklepach z organiczną żywnością lub można je kupić przez internet. Niektóre znajdziecie w popularnych sieciach handlowych. Pamiętajcie, że pytając o te produkty, wytwarzacie na nie popyt i sprawiacie, że stają się łatwo dostępne!

Spirulina

To jeden z wielu gatunków alg produkowany w morskich hodowlach głównie w Ameryce i Azji. Można by powiedzieć, że ma supermoc! Zawiera bowiem 3900 proc. więcej beta-karotenu niż marchew, 2300 proc. więcej żelaza niż szpinak, 375 proc. więcej białka niż tofu, 300 proc. więcej wapnia niż mleko. Nie dość tego – 3 g spiruliny mają tę samą wartość odżywczą co pięć porcji owoców i warzyw. Bardzo wysoka zawartość chlorofilu w spirulinie poprawia skład naszej krwi. Znakomicie alkalizuje i oczyszcza organizm. Wegetarianom polecana jest ze względu na wysoką zawartość doskonale przyswajalnego białka i witaminy B12.

Jak jeść: Spirulina nie powinna być traktowana jako samodzielny posiłek. Odgrywa rolę suplementu. Dostępna jest w formie tabletek lub w wersji sproszkowanej. Tabletki przyjmuje się trzy razy dziennie, popijając je szklanką wody, proszek rozpuszcza się w wodzie lub dodaje do soków. Wmieszana do soku lub smoothie może spełnić funkcję wzmacniającej przekąski, ale morski smak jest dość intensywny i nie każdemu przypadnie do gustu. Można spirulinowym proszkiem posypywać kanapki lub sałatki. Dobrym pomysłem jest wówczas zmieszanie spiruliny z sezamem i odrobiną soli.

Inne superalgi: chlorella oraz wodorosty takie jak: wakame, kombu, arame, dulse, nori, kelp. 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij