Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowa aktywność

Trener personalny – warto się zdecydować?

Trener personalny – warto się zdecydować?
Zdjęcie: shutterstock
Treningi personalne stają się coraz bardziej popularne. Mimo to pojawia się wiele pytań i wątpliwości, bo nie każdy wie, na czym taki trening polega i czego powinien oczekiwać czy też wymagać. Postaram się nieco rozjaśnić temat.

Być może sam zadałeś sobie kiedyś pytanie: „Po co mi trener personalny? Czy robi coś, czego nie mogę zrobić sam?”. Otóż przede wszystkim trener to osoba wyedukowana, mająca niezbędny zasób wiedzy, który pozwoli osiągnąć twój wymarzony cel w możliwie jak najszybszy i bezpieczny sposób. Współpraca z trenerem personalnym daje mnóstwo korzyści. Oto – według mnie – najważniejsze z nich.

Po pierwsze: wiedza

I to wiedza zarówno w zakresie wyboru odpowiedniego treningu, jak i odpowiedniego odżywiania. Na podstawie twoich preferencji i obranego przez ciebie celu trener personalny dobiera trening o odpowiedniej intensywności i objętości. Bierze także pod uwagę aktualny stopień wytrenowania podopiecznego, jego możliwości wysiłkowe, stan zdrowia oraz ustala częstotliwość zajęć w tygodniu. To naprawdę ułatwia i porządkuje wiele rzeczy.

Na podstawie swojego doświadczenia oraz wiedzy trener ułoży ci idealnie skomponowaną dietę i suplementację z odpowiednim dostarczeniem do organizmu białka, tłuszczów, węglowodanów i sumy kalorii. W każdym przypadku jest to spersonalizowana dieta, która jest zależna od celu, stopnia aktywności fizycznej i zdrowia podopiecznego. Istnieje wiele czynników, które mogą negatywnie wpływać na twoje zdrowie albo powodować brak postępów w treningu czy odchudzaniu. Np. ćwiczysz siłowo, nie masz insulinooporności, potrzebujesz więcej węglowodanów. W stanie zwiększonej insulinooporności nadmierna podaż węglowodanów może uniemożliwić ci odchudzanie. Masz tego świadomość? Trener powinien ci o tym powiedzieć, wysłać na badanie krzywej cukrowej i insulinowej przed ułożeniem diety. To tylko jeden z przykładów. Naprawdę większość osób, które chcą skutecznie trenować, nie ma wystarczającej wiedzy, by samodzielnie ustawić efektywny plan treningowy. I tu z pomocą przychodzi trener personalny.

Po drugie: bezpieczeństwo

Masz problemy ortopedyczne, sercowo-naczyniowe? Chcesz trenować w ciąży? Podczas wykonywania ćwiczeń zawsze trzeba mieć świadomość utrzymywania prawidłowej sylwetki oraz pewność bezpieczeństwa wykonywanego ćwiczenia. To właśnie trener personalny ma zadbać o to, by trening był nie tylko skuteczny, ale też bezpieczny. Sporo osób – zupełnie nieświadomie – trenując nieumiejętnie na własną rękę, po prostu robi sobie krzywdę.

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane Kroki do zdrowia

Przeżyj zdrowy tydzień

Długość trwania: 1 tydzień

Polecane artykuły

Dziewczyno, nie bój się siłowni!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Etykieta na siłowni

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Top w kategorii