Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Trzy kolory purée

Trzy kolory purée
Purée to nie tylko ziemniaki! Można je zrobić z wielu warzyw. To nie tylko ładny akcent na talerzu, ale też wartościowy dodatek do posiłku. Proponujemy 3 warianty smakowe w 3 kolorach, a do tego sprytny patent, dzięki któremu warzywa właściwie przygotują się same, i to wszystkie naraz!

Jak to zrobić? Wystarczy, że wrzucisz wszystkie warzywa razem na blachę i upieczesz. Pieczenie warzyw w całości ze skórką to doskonały sposób na zachowanie ich wyjątkowego aromatu, a jedna taka taca zapewni zapas purée na kilka dni lub duży rodzinny obiad.

Zimą sięgaj po warzywa korzeniowe, baw się kolorami i eksperymentuj z dodatkami. My zachęcamy do połączenia marchewki z kminkiem i cytryną. Kminek świetnie do niej pasuje, a cytryna idealnie orzeźwia całość. Takie purée wpłynie korzystnie na układ pokarmowy, wzrok i odporność, pomoże także w walce z zapaleniem zatok.

Burak nabierze charakteru i ciekawej chrupkości dzięki ziarenkom gorczycy. Ma ona dobroczynny wpływ na dolegliwości żołądkowe i zapalenie stawów, a same buraki to kopalnia cennych składników mineralnych.

Seler zaś ma działanie wzmacniające, przyspiesza przemianę materii, pomaga też zwalczać stany zapalne i poprawić wygląd cery. Jego smak możesz wzbogacić kilkoma rodzajami ziół, które go wzbogacą i urozmaicą.

Akcję purée uważamy za rozpoczętą!

Pieczenie warzyw na purée

Składniki:

- 1 kg marchewek średniej wielkości
- 1 kg małych buraków
- 1 średnia bulwa selera (ok. 1 kg)
- odrobina oleju do pieczenia (np. rzepakowego lub ryżowego)

Wszystkie warzywa dokładnie myjemy i osuszamy. Wkładamy do miski, skrapiamy delikatnie olejem i dokładnie wcieramy go ręką. Następnie układamy je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200°C i pieczemy 1 godzinę. W połowie czasu pieczenia najlepiej przewrócić wszystko na drugą stronę. Po wyjęciu z pieca i dokładnym ostudzeniu warzywa (w całości, nieobrane) przechowujemy w lodówce do 5 dni. Bulwa selera może być pieczona w całości lub pokrojona na ćwiartki, a jeśli warzywa są ekologiczne, nie trzeba ich obierać przed miksowaniem na purée.

Marchewka z kminkiem i cytryną

przepis na puree z pieczonej marchewki

Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com

Składniki (na 2‒4 porcje):

- ok. 500 g upieczonej i obranej marchewki
- 1/2 łyżeczki mielonego kminku
- 1 łyżeczka soku z cytryny
- szczypta soli
- szczypta świeżo startej skórki z ekologicznej cytryny (opcjonalnie)

Przygotowanie:

Wszystkie składniki, poza skórką z cytryny, miksujemy na gładko. Zagrzewamy i podajemy. Skórkę z cytryny dodajemy bezpośrednio przed podaniem.

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij