Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Wegańska śmietana

Wegańska śmietana
Zdjęcie: erVegan

Co robi weganin, który potrzebuje śmietany, by zrealizować swą kulinarną fantazję? Odpowiedź jest prosta: używa roślinnej śmietanki z płatków owsianych, którą zrobi sobie sam! A potem tej śmietanki używa do wyczarowania pysznego makaronu ze szpinakiem.   

Przygotowanie roślinnych wersji klasycznej śmietany wydaje się trudne tylko na początku. Gdy zaczniesz szperać w umysłach wegańskich szefów kuchni, dowiesz się, że roślinny nabiał można wyczarować z soi, orzechów, nasion słonecznika, a nawet płatków owsianych. I właśnie ta ostatnia wersja jest najłatwiejsza, a przy tym idealnie nadaje się do przygotowania prostego makaronu ze szpinakiem. Gotowi?

Owsiana śmietana 

Składniki na jeden średni słoik: 

- 1 szklanka płatków owsianych górskich
- sok z cytryny
- sól i pieprz 

Płatki owsiane zalej 2 szklankami wrzątku i odstaw do namoczenia na minimum 15 minut – im dłużej, tym lepiej. Następnie przełóż je do naczynia blendera kielichowego i zmiksuj na wysokich obrotach, aż powstanie gęsty płyn. Następnie rozcieńcz go wodą do pożądanej konsystencji. Dodaj sok z cytryny, aż uzyskasz lekko kwaskowaty smak, i dopraw pieprzem oraz solą. 

Prosty makaron ze szpinakiem

Podstawą przepisu na wegański parmezan są orzechy oraz płatki drożdżowe. Zdjęcie: erVegan

Składniki (na 2 średnie porcje):

- 2 garści mrożonego szpinaku (lub dużo szpinaku świeżego)
- 1 średnia cebula
- 1–2 ząbki czosnku
- ćwiartka czerwonej lub zielonej papryki
- 2 porcje makaronu tagliatelle (około 6–7 gniazd)
- łyżeczka oliwy z oliwek
- kilka łyżek śmietanki owsianej
- sól oraz pieprz
- opcjonalnie do podania: posiekane orzechy włoskie i świeży szpinak

Zacznij od posiekania drobno cebulki i podsmażenia jej na rozgrzanej oliwie z oliwek na patelni. Gdy już ją poddusisz, dodaj zamrożony szpinak i trzymaj go na średnim ogniu, podlewając odrobiną wody, aż się rozmrozi. Dodaj zmiażdżony czosnek oraz pokrojoną w kostkę bądź słupki czerwoną paprykę, które sprawią, że ciemnozielony szpinak nie będzie przypominał koszmarnej brei znanej z dziecięcych wspomnień. Dopraw solą i pieprzem do smaku. Jeżeli szpinak będzie wydawał się mdły, dorzuć kolejna porcję czosnku i odrobinę soli. Teraz ugotuj makaron al dente zgodnie z przepisem na opakowaniu. Gdy będzie już gotowy, do szpinaku dodaj śmietankę i wmieszaj ją w warzywa. Makaron przełóż na talerze, a następnie dodaj do niego szpinak i warzywa. Równie dobrze możesz makaron wrzucić na patelnię i wszystko od razu wymieszać, pełna dowolność! Podawaj z posiekanymi orzechami i świeżym szpinakiem, możesz także posypać wegańskim parmezanem. Smacznego!



Eryk Wałkowicz
 – stuprocentowy roślinożerca i wielbiciel kuchni wegańskiej. Zwariowany student dietetyki i autor bloga erVegan, na którym rozwija swoje kulinarno-dietetyczne pasje pokazując, że dieta roślinna jest smakowita i pełna niespodzianek, nawet z punktu widzenia faceta!



Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane Kroki do zdrowia

Przeżyj zdrowy tydzień

Długość trwania: 1 tydzień

Polecane artykuły

Dyniowe pankejki

Ten, kto umie i lubi gotować

Wegański majonez

Eryk Wałkowicz

Wegański parmezan

Eryk Wałkowicz

Top w kategorii