Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Wegańskie pralinki na zdrowie

Wegańskie pralinki na zdrowie
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Pralinki znamy i kochamy. Ale te sklepowe to jednak przede wszystkim cukier… My mamy przepis na takie, których podstawą są orzechy – dla zdrowia nieprzecenione. Pyszny deser i zdrowa przekąska w jednym!

Zdrowe pralinki zrobisz w maksymalnie pół godziny. Dobra wiadomość jest taka, że warto przygotować większą ilość pralinek, przechowywać je w szczelnie zamkniętym pojemniku w lodówce i zajadać, kiedy tylko dopadnie cię ochota na coś słodkiego. Równie dobrze możesz je ze sobą zabrać do pracy, na spacer, zjeść po treningu. Dlaczego taka przekąska jest superzdrowa? Bo składa się głównie z orzechów - możesz wybrać te, które lubisz najbardziej. Każde się świetnie sprawdzą.

Orzechy zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, witaminy, błonnik i białko. Oprócz tego różne ważne minerały jak fosfor, potas czy cynk. Poza tym wzmacniają układ nerwowy i dobrze wpływają na pracę mózgu. Regularne ich spożywanie może uchronić przed zachorowaniem na cukrzycę. Jednak nie można się nimi objadać bez opamiętania, bo są tuczące. Gwarantujemy, że dzięki takim dodatkom jak syrop z agawy, kakao, skórka  z pomarańczy czy wiórki kokosowe już po kilku pralinkach poczujesz sytość i zaspokoisz głód na słodkości. Zamiast wiórków czy kakao możesz dodać sezam albo mak.

Dobra wiadomość dla osób niejedzących produktów odzwierzęcych - nasze pralinki są wegańskie!

Składniki:

- 200 g różnych orzechów
- kilka łyżek syropu z agawy
- 3-4 łyżki kakao
- 3-4 łyżki płatków migdałowych albo wiórków kokosowych
- skórka starta z połowy pomarańczy

Przygotowanie:

Orzechy podpraż na patelni i zmiksuj na grubą mąkę. Podgrzej syrop z agawy. Dodaj do zmiksowanych orzechów (masa powinna lekko kleić się do dłoni).

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Zetrzyj skórkę z pomarańczy

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

i połącz składniki w całość. 

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Uformuj kulki i wstaw do zamrażalki na ok. 10 minut. 

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Obtocz pralinki w kakao albo wiórkach kokosowych. 

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Gotowe!

 

masz.talerz - duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com

 

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij
Pytania zadane przez innych użytkowników
joaska36 zapytał(a) 6 kwietnia 2016
Pytanie dotyczy artykułu Wegańskie pralinki na zdrowie
I takimi specjałami to ja się mogę zajadać :D

Polecane Kroki do zdrowia

Przeżyj zdrowy tydzień

Długość trwania: 1 tydzień

Polecane artykuły

Morelowe batoniki mocy

Ten, kto umie i lubi gotować

Domowe sezamki

duet masz.talerz

Owsiane pralinki

Ten, kto umie i lubi gotować

Top w kategorii