Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Wegetariańska carbonara z grzybami

Wegetariańska carbonara z grzybami
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Dieta wegetariańska to nie fizyka kwantowa. Może i wymaga większej kreatywności w kuchni, ale czasami wystarczy z przepisu wykluczyć produkt mięsny, a całą resztę zostawić taką, jaka jest. Często jest tak, że po wykluczeniu mięsa posiłek staje się i lżejszy, i zdrowszy. Przykład? Carbonara. Spróbujcie jej w wersji wege!

W klasycznym przepisie na carbonarę jest oczywiście boczek. My zastąpimy go grzybami. To świetne rozwiązanie, bo akurat zaczął się na nie sezon. Możesz wybrać się po nie do lasu, tylko pamiętaj, aby wcześniej zapoznać się z jadalnymi odmianami grzybów (http://www.hellozdrowie.pl/zdrowe-jedzenie/co-kazdy-grzybiarz-wiedziec-powinien). My wybraliśmy kurki, ale tak naprawdę każdy rodzaj świetnie się tutaj sprawdzi. Poza sezonem można użyć boczniaków.

Istnieją opinie, że grzyby nie zawierają żadnych wartości odżywczych, a dodaje się je do dań tylko ze względu na walory smakowe. To nieprawda. Grzyby składają się przede wszystkim z wody. Zawierają witaminę A, B1, B2 i C. Oprócz tego są źródłem białka – to kolejny powód, dla którego warto zastępować nimi mięso w diecie wegetariańskiej. Są niskokaloryczne, więc dzięki nim nasze danie nie będzie ciężkie.

Zamiast pszennego makaronu użyliśmy razowego – ze względu na lepsze wartości odżywcze. Śmietanę zaś pomijamy. Wszystko wskazuje na to, że będzie pysznie!

Składniki (przepis dla 2 osób):

- 2–3 garści grzybów
- 1 ząbek czosnku
- pół pęczka świeżej natki pietruszki
- 150 g makaronu razowego spaghetti
- 2 jajka
- 2 łyżki startego sera żółtego długo dojrzewającego do posypania makaronu (opcjonalnie)
- sól i pieprz do smaku
- 2 łyżki masła klarowanego

Przygotowanie:

Makaron wstaw do gotującej się, osolonej wody. Gotuj, aż będzie al dente, i odcedź go. Grzyby oczyść i pokrój w nieregularne mniejsze kawałki. Na patelni rozgrzej masło. Dodaj drobno posiekany czosnek. Podsmaż przez krótką chwilę. Wrzuć grzyby.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Smaż, aż pięknie się zarumienią i skurczą. Dopraw solą i pieprzem. Dodaj posiekaną drobno pietruszkę.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Następnie dodaj makaron.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

W misce roztrzep jajka. Patelnię możesz zdjąć z ognia. Szybkim ruchem wlej jajka do makaronu oraz reszty składników.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Szybko wymieszaj całość, tak aby powstał sos, a nie jajecznica. Jeśli nie musisz przejmować się kaloriami, posyp startym dobrej jakości serem. 

 

masz.talerz - duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane Kroki do zdrowia

Przeżyj zdrowy tydzień

Długość trwania: 1 tydzień

Polecane artykuły

Awokado w duecie z czarnym makaronem

Ten, kto umie i lubi gotować

Kurki lubią pizzę

Ten, kto umie i lubi gotować

Zupa kurkowa z soczewicą i batatem

Ten, kto umie i lubi gotować

Spaghetti z cukinii z figami

Ten, kto umie i lubi gotować

Top w kategorii