Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Wek na przeziębienie: syrop z malin

Wek na przeziębienie: syrop z malin
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Herbata z dodatkiem syropu malinowego i ciepły koc… Taki przeziębieniowy zestaw to jesienno-zimowa podstawa! Gotowe syropy z malin, które możesz kupić w spożywczaku, to zwykle minimalna ilość malin, masa cukru i konserwanty. Dlatego syrop na jesienne chłody robimy sami! 

Dzięki zawartości kwasu elagowego maliny mają właściwości przeciwbólowe i antybakteryjne. Pomagają w leczeniu przeziębień, zapaleń gardła, krtani czy jamy ustnej. Oprócz tego zawierają witaminę A, C, K, PP, żelazo, miedź i magnez. 

Smak syropu wzbogacimy jeżynami, bo mają działanie przeciwgorączkowe, napotne i wzmacniające organizm. Owoce te stosuje się w produkcji syropów wykrztuśnych. Zawierają witaminy A, B i C.

Aby syrop był zdrowszy, zamiast cukru dodamy miód, który ma działanie bakteriobójcze, zawiera potas, magnez i fosfor. Bogaty jest w witaminę A, B1, B2, B6, B12, C i kwas foliowy. Do naszego syropu dodamy też rozmaryn, dzięki czemu nabierze ziołowego smaku.

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

To ostatnie chwile, aby przygotować zdrowy, prawdziwy syrop malinowy. Lada moment owoce znikną z targów! 

Potrzebujesz (na mniej więcej litr syropu): 

- 470 g malin
- 400 g jeżyn
- 400 ml wody
- sok z połowy cytryny
- 4–5 łyżek prawdziwego miodu
- gałązkę rozmarynu

Przygotowanie: 

W rondelku umieść maliny, jeżyny, sok z cytryny i wodę.

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Doprowadź do wrzenia i włóż całą gałązkę rozmarynu. Pamiętaj, aby syrop mieszać co jakiś czas, by się nie przypalił. Gotuj przez 20–30 minut, aż syrop zgęstnieje i owoce się rozpadną. Odstaw na bok i poczekaj, aż temperatura spadnie do 40 stopni. Wlej miód (jeśli syrop jest za mało słodki, dodaj więcej).

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Przed napełnieniem słoików syropem trzymaj je wcześniej wyparzone w piekarniku przez 30 minut w temperaturze 100 stopni. Mocno zakręć i odwróć do góry dnem. Zawiń je w koc i odstaw do wystygnięcia. Otwarty syrop należy przechowywać w lodówce.

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

 

masz.talerz - duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com


konsultacja dietetyczna: Małgorzata Różańska - dietetyczka z wykształcenia i zamiłowania. Jest właścicielką Poradni Dietetycznej „Foodarea”, w której uczy, jak dbać o siebie przez zdrowe odżywianie. Prowadzi bloga „Alicja w krainie diety, czyli o macierzyństwie okiem dietetyka”.
 

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij