Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowe jedzenie

Zrób sobie marmoladę z twistem

Zrób sobie marmoladę z twistem
Jagody z imbirem i inne ciekawe marmoladowe duety podbiją podniebienie niejednego marudy. Mamy dla was propozycje na niebanalne zestawienia owocowo-przyprawowe. Wprost na talerz albo do słoika.

Marmolada jest jednym z najbardziej popularnych śniadaniowych przysmaków. A taka domowa w połączeniu z dobrym chrupiącym pieczywem to istny rarytas. Jednak zamiast wydawać krocie na słoiki pełne owocopodobnych konfitur obładowanych cukrem, poświęć jeden dzień i przygotuj sobie zapas naturalnych przetworów owocowych, które będą o wiele lepszej jakości, smaczniejsze, a przy okazji też dużo tańsze.

Duża liczba owoców jest na tyle słodka, że wystarczy jedynie poddusić je na wolnym ogniu, aby zgęstniały, zapakować w pojemniczki i zamrozić lub zapasteryzować.

Te bardziej kwaśne zamiast białym cukrem możesz dosłodzić np. daktylami, które długo gotowane razem z owocami cudownie się karmelizują i zagęszczają nasze przetwory.

Jeśli jeszcze szukasz niebanalnych kompozycji smakowych z ciekawym twistem, spróbuj naszych propozycji, w których: słodkie jabłka podkręcamy charakternym rozmarynem, kwaskowe wiśnie łagodzimy eteryczną lawendą, a słodkie, choć dosyć "płaskie" w smaku jagody orzeźwiamy imbirem.

Jagoda + imbir

Składniki (na 400 g marmolady):

- 1 kg leśnych jagód lub borówek amerykańskich
- 5 g obranego korzenia świeżego imbiru
- 2 łyżki soku z cytryny

Przygotowanie:

Jagody myjemy i wrzucamy do garnka, dodajemy starty imbir, sok z cytryny i doprowadzamy do wrzenia. Zmniejszamy ogień i podsmażamy całość ok. 40 minut, od czasu do czasu mieszając.

Przechowujemy w lodówce do 3 dni lub pasteryzujemy/mrozimy na dłużej.

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij