Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowa aktywność

Zumba – ćwiczenia z kocich ruchów

Zumba – ćwiczenia z kocich ruchów
Zdjęcie: dreamstime
Mistrzyni połączeń

Czym właściwie jest ta zumba, o której ostatnio tyle się słyszy? Wygląda na to, że zbiorowym szaleństwem, bo faktycznie ciężko znaleźć osobę, której ta nazwa przynajmniej nie obiłaby się o uszy. Zumbę można bez większej przesady nazwać królową wszystkich tańców – bo zawiera elementy każdego z nich. Wymyślona i opracowana w latach 90. przez kolumbijskiego tancerza i choreografa Alberto „Beto” Pereza jest jedynym w swoim rodzaju połączeniem tańca i aerobiku. Zamysł był prosty: połączyć ćwiczenia aerobowe z krokami popularnych tańców tak, by fitness stał się zabawą, do której każdy, niezależnie od wieku, płci i kondycji, może się włączyć. Unikalny miks gorących latynoskich rytmów z fitnessem okazał się strzałem w dziesiątkę. Okazuje się bowiem, że można efektywnie ćwiczyć, nie skupiając się jednocześnie na pilnowaniu skomplikowanych układów. Zajęcia zumby zdecydowanie bardziej przypominają imprezowe szaleństwo niż żmudne ćwiczenia. A są jednakowo skuteczne! W zumbowych figurach znalazło się bowiem także miejsce dla elementów treningu wytrzymałościowego. Prócz klasycznej zumby można wybrać np. wersję toning (czyli zumbę trenowaną ze specjalnymi ciężarkami) albo aquazumbę trenowaną na basenie. Niezależnie od typu zajęć efekt jest imponujący – po godzinie wykonywania rytmicznych ruchów w porywającym tempie pozbywamy się ok. 600 kalorii. To całkiem niezły wynik jak na godzinę doskonałej zabawy. Bo przecież także o zabawę tu chodzi. Jak podkreślają trenerzy tej wschodzącej gwiazdy fitnessu – zumba, owszem, pomaga utrzymać kondycję i zrzucić zbędne kilogramy, ale przy okazji gwarantuje doskonałe samopoczucie, które utrzymuje się jeszcze długo po zajęciach.

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij
Pytania zadane przez innych użytkowników
majkel zapytał(a) 4 lipca 2012
Pytanie dotyczy artykułu Zumba – ćwiczenia z kocich ruchów
- Zumba zakłada bardzo dużą aktywność w czasie zajęć, nawet po godzinie skakania jesteśmy wykończeni. A co z maratonami, które trwają 3 godziny? Czy tak długi i intensywny trening, nawet jednorazowy, może być niebezpieczny?
Openmedica odpowiedział(a) 4 lipca 2012
Maraton jest rzeczywiście olbrzymim obciążeniem dla organizmu. Wysiłek taki powinny podejmować wyłącznie osoby odpowiednio wytrenowane. Nawet one powinny zadbać o prawidłowe przygotowanie – rozgrzewkę, odpowiednie nawodnienie etc. Ważne jest także obserwowanie niepokojących objawów podczas maratonu – zawroty głowy, kołatania serca, duszność, świszczący oddech, ból w klatce piersiowej mogą być ważnym sygnałem ostrzegawczym. W takiej sytuacji trzeba przerwać ćwiczenia i w razie możliwości skonsultować się z lekarzem.
andy zapytał(a) 4 lipca 2012
Pytanie dotyczy artykułu Zumba – ćwiczenia z kocich ruchów
- Bardzo często mówi się, ze zumba to aktywność idealna dla młodych mam, które chca wrócić do formy po porodzie. Kiedy najwcześniej moga pojawić sie na sali, by nie zrobić sobie krzywdy?
Openmedica odpowiedział(a) 4 lipca 2012
Zumba to rzeczywiście idealny sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów po ciąży. Tę formę aktywności można zazwyczaj bezpiecznie podjąć po zakończeniu okresu połogu (6 tygodni po porodzie, to okres w którym organizm kobiety dostosowuje się z powrotem do funkcjonowania bez ciąży i leczy uraz związany z porodem). W przypadku chęci wcześniejszego podjęcia treningu, chorób współistniejących, kłopotów w czasie ciąży, porodu lub połogu należy koniecznie skonsultować się z lekarzem ginekologiem, który prowadził ciążę lub innym doświadczonym specjalistą.
MagMiś zapytał(a) 4 lipca 2012
Pytanie dotyczy artykułu Zumba – ćwiczenia z kocich ruchów
- Zumba to tak naprawdę trochę taniec, a trochę trening fitness. Czy są jakieś dolegliwości i kłopoty zdrowotne, które powinny nas skłonic do rezygnacji z takiej aktywności?
Openmedica odpowiedział(a) 4 lipca 2012
Swoją popularność zumba zawdzięcza między innymi temu, że może ją ćwiczyć praktycznie każdy. Na pewno nie powinno się wybierać na trening w czasie ostrej infekcji (ruch może zaostrzyć jej przebieg) lub wystąpienia niepokojących objawów (ból, kaszel). Choroby przewlekłe rzadko są przeciwwskazaniem do rozpoczęcia treningu. W przypadku rozpoznanych chorób serca, płuc czy układu kostno-stawowego warto zasięgnąć opinii lekarza. O fakcie takim koniecznie trzeba też poinformować instruktora – dostosuje on obciążenie do możliwości uczestnika zajęć, nawet jeśli nie jest zupełnie zdrowy.
majkel zapytał(a) 4 lipca 2012
Pytanie dotyczy artykułu Zumba – ćwiczenia z kocich ruchów
- Zumba zakłada bardzo dużą aktywność w czasie zajęć, nawet po godzinie skakania jesteśmy wykończeni. A co z maratonami, które trwają 3 godziny? Czy tak długi i intensywny trening, nawet jednorazowy, może być niebezpieczny?
Openmedica odpowiedział(a) 4 lipca 2012
Maraton jest rzeczywiście olbrzymim obciążeniem dla organizmu. Wysiłek taki powinny podejmować wyłącznie osoby odpowiednio wytrenowane. Nawet one powinny zadbać o prawidłowe przygotowanie – rozgrzewkę, odpowiednie nawodnienie etc. Ważne jest także obserwowanie niepokojących objawów podczas maratonu – zawroty głowy, kołatania serca, duszność, świszczący oddech, ból w klatce piersiowej mogą być ważnym sygnałem ostrzegawczym. W takiej sytuacji trzeba przerwać ćwiczenia i w razie możliwości skonsultować się z lekarzem.
andy zapytał(a) 4 lipca 2012
Pytanie dotyczy artykułu Zumba – ćwiczenia z kocich ruchów
- Bardzo często mówi się, ze zumba to aktywność idealna dla młodych mam, które chca wrócić do formy po porodzie. Kiedy najwcześniej moga pojawić sie na sali, by nie zrobić sobie krzywdy?
Openmedica odpowiedział(a) 4 lipca 2012
Zumba to rzeczywiście idealny sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów po ciąży. Tę formę aktywności można zazwyczaj bezpiecznie podjąć po zakończeniu okresu połogu (6 tygodni po porodzie, to okres w którym organizm kobiety dostosowuje się z powrotem do funkcjonowania bez ciąży i leczy uraz związany z porodem). W przypadku chęci wcześniejszego podjęcia treningu, chorób współistniejących, kłopotów w czasie ciąży, porodu lub połogu należy koniecznie skonsultować się z lekarzem ginekologiem, który prowadził ciążę lub innym doświadczonym specjalistą.
MagMiś zapytał(a) 4 lipca 2012
Pytanie dotyczy artykułu Zumba – ćwiczenia z kocich ruchów
- Zumba to tak naprawdę trochę taniec, a trochę trening fitness. Czy są jakieś dolegliwości i kłopoty zdrowotne, które powinny nas skłonic do rezygnacji z takiej aktywności?
Openmedica odpowiedział(a) 4 lipca 2012
Swoją popularność zumba zawdzięcza między innymi temu, że może ją ćwiczyć praktycznie każdy. Na pewno nie powinno się wybierać na trening w czasie ostrej infekcji (ruch może zaostrzyć jej przebieg) lub wystąpienia niepokojących objawów (ból, kaszel). Choroby przewlekłe rzadko są przeciwwskazaniem do rozpoczęcia treningu. W przypadku rozpoznanych chorób serca, płuc czy układu kostno-stawowego warto zasięgnąć opinii lekarza. O fakcie takim koniecznie trzeba też poinformować instruktora – dostosuje on obciążenie do możliwości uczestnika zajęć, nawet jeśli nie jest zupełnie zdrowy.
majkel zapytał(a) 4 lipca 2012
Pytanie dotyczy artykułu Zumba – ćwiczenia z kocich ruchów
- Zumba zakłada bardzo dużą aktywność w czasie zajęć, nawet po godzinie skakania jesteśmy wykończeni. A co z maratonami, które trwają 3 godziny? Czy tak długi i intensywny trening, nawet jednorazowy, może być niebezpieczny?
Openmedica odpowiedział(a) 4 lipca 2012
Maraton jest rzeczywiście olbrzymim obciążeniem dla organizmu. Wysiłek taki powinny podejmować wyłącznie osoby odpowiednio wytrenowane. Nawet one powinny zadbać o prawidłowe przygotowanie – rozgrzewkę, odpowiednie nawodnienie etc. Ważne jest także obserwowanie niepokojących objawów podczas maratonu – zawroty głowy, kołatania serca, duszność, świszczący oddech, ból w klatce piersiowej mogą być ważnym sygnałem ostrzegawczym. W takiej sytuacji trzeba przerwać ćwiczenia i w razie możliwości skonsultować się z lekarzem.
andy zapytał(a) 4 lipca 2012
Pytanie dotyczy artykułu Zumba – ćwiczenia z kocich ruchów
- Bardzo często mówi się, ze zumba to aktywność idealna dla młodych mam, które chca wrócić do formy po porodzie. Kiedy najwcześniej moga pojawić sie na sali, by nie zrobić sobie krzywdy?
Openmedica odpowiedział(a) 4 lipca 2012
Zumba to rzeczywiście idealny sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów po ciąży. Tę formę aktywności można zazwyczaj bezpiecznie podjąć po zakończeniu okresu połogu (6 tygodni po porodzie, to okres w którym organizm kobiety dostosowuje się z powrotem do funkcjonowania bez ciąży i leczy uraz związany z porodem). W przypadku chęci wcześniejszego podjęcia treningu, chorób współistniejących, kłopotów w czasie ciąży, porodu lub połogu należy koniecznie skonsultować się z lekarzem ginekologiem, który prowadził ciążę lub innym doświadczonym specjalistą.
MagMiś zapytał(a) 4 lipca 2012
Pytanie dotyczy artykułu Zumba – ćwiczenia z kocich ruchów
- Zumba to tak naprawdę trochę taniec, a trochę trening fitness. Czy są jakieś dolegliwości i kłopoty zdrowotne, które powinny nas skłonic do rezygnacji z takiej aktywności?
Openmedica odpowiedział(a) 4 lipca 2012
Swoją popularność zumba zawdzięcza między innymi temu, że może ją ćwiczyć praktycznie każdy. Na pewno nie powinno się wybierać na trening w czasie ostrej infekcji (ruch może zaostrzyć jej przebieg) lub wystąpienia niepokojących objawów (ból, kaszel). Choroby przewlekłe rzadko są przeciwwskazaniem do rozpoczęcia treningu. W przypadku rozpoznanych chorób serca, płuc czy układu kostno-stawowego warto zasięgnąć opinii lekarza. O fakcie takim koniecznie trzeba też poinformować instruktora – dostosuje on obciążenie do możliwości uczestnika zajęć, nawet jeśli nie jest zupełnie zdrowy.