Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

10 powodów, aby ćwiczyć Pilates

10 powodów, aby ćwiczyć Pilates
Fot. Katarzyna Milewska
Czy warto uprawiać Pilates? Odpowiedź jest prosta: zdecydowanie tak! Oprócz doskonałego wpływu na nasz core, pomaga także w budowaniu siły oraz rozluźnieniu ciała. Oto cały szereg korzyści, jakie płyną z tego typu aktywności.

1. Wpływ na psychikę
Pilates wymaga dużego skupienia się na każdym powtórzeniu danego ćwiczenia, dzięki czemu poprawia się koncentracja. Pochłonięci w ten sposób treningiem, możemy choć na chwilę oderwać się od codziennych zmartwień.

2. Świadomość ciała i jego lepsza kontrola świetnie wpłyną na postawę i sposób poruszania się.

3. Organy wewnętrzne
Pilates wzmaga ich pracę, obniżając jednocześnie poziom złego cholesterolu i ciśnienie krwi.

4. Endorfiny wydzielane podczas ćwiczeń sprawią, że od razu poczujemy się lepiej, zarówno psychicznie, jak i fizycznie.

5. Sprawność fizyczna
Pilates poprawi gibkość, która przyda się w wielu innych formach aktywności.

6. Oddech
Dzięki pogłębionemu oddechowi wzmagamy odżywienie naszych tkanek i zwiększamy podaż tlenu. Pomaga to także w pozbyciu się toksyn oraz nadaje skórze zdrowszy koloryt.

7. Odprężenie
Poczucie spokoju i harmonii towarzyszące uprawianiu Pilates ułatwia pozbycie się napięcia i zmniejsza poziom stresu.

8. Kształtowanie sylwetki:
Podczas ćwiczeń Pilates zaangażowane są właściwie wszystkie partie ciała, co przekłada się na wzmocnienie mięśni ramion, brzucha, ud czy pośladków.

9. Pilates pomaga w osiągnięciu prawidłowej postawy ciała, co ogranicza ryzyko urazów oraz chroni stawy.

10. Jako bezpieczna, a jednocześnie efektywna, forma aktywności fizycznej Pilates polecany jest kobietom w ciąży.

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane artykuły

Poranne rozciąganie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Pilates niejedno ma imię

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze na blogu

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał