Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

10 prostych sposobów, by jeść lepiej

10 prostych sposobów, by jeść lepiej
Zdjęcie: shutterstock
Ciągle zastanawiacie się, jak ułożyć swoją dietę, by wreszcie zaczęła przynosić rezultaty? A może nie próbujcie od razu zamknąć wszystkiego w gotowych ramach? Na początku zacznijcie od małych, ale ważnych zmian.

1. Nie przesadzajcie z ilością

Jedzcie często, systematycznie, najlepiej o stałych porach, ale nie za dużo! Nie kończcie posiłku dopiero wtedy, kiedy jesteście pełni. 

2. Zachowajcie równowagę

Najlepszy system żywienia to taki system, w którym będzie panowało rozsądne rozłożenie węglowodanów, tłuszczy i białek. Unikajcie całkowitego odstawienia jednej z tych grup, nawet jeśli ktoś wmawia wam, że to klucz do sukcesu. 

3. Postawcie na solidne źródła

Chcecie doładować się bombą witaminową i na przykład witaminy C szukacie w cytrynie i pomarańczy? Wbrew powszechnym przekonaniom to nie są najlepsze źródła. Sięgnijcie po pietruszkę, czarne porzeczki, kiwi czy brokuł. 

4. Czytajcie etykiety

Wiem, że się nie chce, bo zakupy zwykle robimy w  biegu, ale czytanie etykiet ze zrozumieiniem to jedna z umiejętności, które w XXI wieku jest naprawdę potrzebna. To, że ktoś napisał "light", "bez cukru", czy "0% tłuszczu" przysłowiowymi "wołami" na opakowaniu, jeszcze nic nie znaczy.

5. Zabierajcie ze sobą przekąski

Generalnie polecamy gotowanie w domu i zabieranie ze sobą posiłków. Wówczas nic was nie zaskoczy. Ale jeśli nie jesteście w stanie tego zorganizować, zabierajcie ze sobą chociaż przekąski. Wtedy nie ulegniecie pokusie zjedzenia fast fooda, kiedy nagle dopadnie was głód. Co zabrać? Na przykład orzechy lub owoce - świeże i suszone.

6. Nie bójcie się kolorów

Im wasza dieta będzie bardziej kolorowa, tym lepiej. Nie bójcie się warzyw i jedzcie ich jak najwięcej. To najlepsze źródło witamin i przeciwutleniaczy.

7. Nie zapominajcie o śniadaniu

Tak, wiemy, że tekst jest już mocno oklepany, ale i tak wam przypomnimy. Jedzcie śniadanie, to właśnie ono nakręca nasz metabolizm na cały dzień i uzupełnia energię jak trzeba!

8. Odstawcie słodycze

Zróbcie mały eksperyment i odstawcie słodycze. Ale tak serio. Ewentualnie zaplanujcie sobie mały "słodyczowy cheat" raz w tygodniu - TYLKO raz w tygodniu. I postarajcie się wyeliminować z diety cukier. Nawet nie będziecie wiedzieć, kiedy centymetry zaczną lecieć w dół.

9. Patrzcie na indeks glikemiczny

Aby zachować stały poziom cukru we krwi i tym samym powalczyć o "linię", zadbajcie o to, by posiłki miały niski indeks glikemiczny. Teraz już nie mówimy o samych słodyczach, ale wszystkich potrawach, które szybko podnoszą poziom cukru we krwi. Zwróćcie także uwagę na przygotowanie posiłków (pieczenie i duszenie zamiast smażenia może wiele zmienić).

10. Napoje niekolorowe

Sięgajcie po kolorowe warzywa, ale po kolorowe napoje już nie. To źródło cukrów prostych, barwników i innych niezdrowych dodatków. Wniosek? Zamiast soków, słodzonych i kolorowych napojów, a także innych energetyków, sięgajcie po wodę oraz zieloną herbatę. Wypijajcie mininum 1,5 l wody w ciągu dnia.


Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij
Pytania zadane przez innych użytkowników
wittexx zapytał(a) 8 sierpnia 2015
Pytanie dotyczy artykułu 10 prostych sposobów, by jeść lepiej
W każdym tego typu poradniku istnieje "złota zasada" jeść 5 posiłków dziennie najlepiej o tej samej porze. A co jeśli nie mam stałego grafiku w pracy? Jednego dnia pracuję 7-19, innego 15-23, a jeszcze innego 19-7. czasami jestem w stanie zjeść te 5 posiłków, a czasami tylko 3. Jak sobie radzić w takiej sytuacji? Czy takie odżywianie również może przynieść pożądane efekty?
Wiola odpowiedział(a) 8 sierpnia 2015
Teraz odbiega się powoli od tej zasady. Istotniejsze jest co zjesz, tzn aby był zachowana ilość kalorii/dzień oraz zjedzenie śniadania z naciskiem na białka/tluszcze, a na kolację wtedy można pozwolić sobie na większą ilość węgli.
Iskra odpowiedział(a) 9 sierpnia 2015
Staraj się jeść średnio co 2,5- 3h. Faktycznie ważne też jest co się je. Istotnym jest by w każdym posiłku były węglowodany, białka i tłuszcze, ale w różnych proporcjach. Ja swój sposób znalazłam. Jeśli chcesz, mogę nim z Tobą podzielić na priv. ;) Mega pomocne jest to, by zdrowy styl życia prowadzić wraz z innymi ludźmi, bo razem łatwiej. ;-) Zapraszam i polecam!

Polecane wpisy

Burpees z plankiem - podejmij wyzwanie!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Olej kokosowy - zdrowy tłuszcz

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Stopy są ważne!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał