Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

7 ćwiczeń, które odmienią twój trening

7 ćwiczeń, które odmienią twój trening
Ćwiczenia, które odmienią twoje ciało, fot. Katarzyna Milewska
Szukasz ćwiczeń "kozaków", czyli czegoś naprawdę konkretnego? Mamy dla ciebie kilka naszych asów z rękawa. Oto one!

Jeśli chcesz trenować efektywnie, a przy okazji funkcjonalnie, zależy ci zarówno na poprawie siły, wytrzymałości, jak i spaleniu nadprogramowej tkanki tłuszczowej - te ćwiczenia zdecydowanie powinny znaleźć się na twojej liście treningowej.

Cat walk z pompką

Połóż ręce na podłożu i kieruj się w przód, aż dojdziesz do pozycji podporu przodem. Następnie napinając mocno brzuch, oderwij dłoń od podłoża i dotknij przeciwnego barku. Powtórz to samo na drugą rękę, a następnie wykonaj pełną pompkę. Wróć "cat walkiem" do wstania i powtórz całą sekwencję 15 razy w 3 seriach.

Przysiad z wyskokiem

Zrób pełen przysiad, pamiętając o technice. Następnie podnosząc się w górę, wykonaj dynamiczny skok, unosząc kolana jak najwyżej. Lądując pamiętaj, by ugiąć delikatnie kolana i od razu zejdź w kolejny przysiad. Wykonaj 15 powtórzeń w 3-4 seriach bądź ćwicz przez 30-45 sekund - także w 3 seriach.

Brzuchy z boksowaniem

Połóż się na plecach. Między uniesione kolana włóż piłkę lub roller i dociśnij go mocno nogami. Unieś z ziemi łopatki i uderzaj w piłkę lub roller (na tyle mocno, by sprzęt nie wypadł). Szybko pracuj rękami, dzięki temu uda ci się spalić więcej kalorii. Wykonaj ćwiczenie przez 30 sekund w 3-4 seriach.

Burpees

Zacznij od położenia dłoni na ziemi (mniej więcej na szerokość barków), uważając, żeby kolana nie przekraczały linii palców stóp. Potem wyrzuć nogi w tył (do pozycji podporu przodem) oraz zejdź na dół (podobnie jak w pompce), aż klatka piersiowa dotknie ziemi. Następnie dynamicznie podnieś się z podłoża, lądując stopami blisko dłoni, prostując się i wyskakując w górę. Skup się na tym, by całe podeszwy stóp wylądowały na ziemi blisko dłoni (jest to pozycja bliska przysiadowi, ale nie dokładny przysiad). Trzeba zwrócić uwagę, by stopy lądowały mniej więcej na szerokości ustawionych dłoni. Wykonaj 15 powtórzeń w 3-4 seriach bądź ćwicz przez 30-45 sekund - także w 3 seriach.

Wykrok z wyskokiem

Wykonaj wykrok w tył, pilnując techniki tak samo jak w przypadku wykroku do przodu, a następnie przenosząc ciężar ciała na nogę z przodu, wykonaj dynamiczny wyskok nogi zakrocznej w górę. Wróć do pozycji wykroku w tył. Pracuj przez 30 sekund na każdą nogę. Wykonaj 3 takie serie.

Sit up ze wstaniem

Połóż się na plecach i przenieś ręce za głowę. Z wymachem przejdź do pełnego siadu i od razu przenieś ciężar ciała do przodu, tak aby sprawnym ruchem wstać. Następnie cofnij biodra i usiądź, wykonując tę samą sekwencję ruchów, tylko w odwrotnej kolejności.
Wykonaj 15 powtórzeń w 3-4 seriach bądź ćwicz przez 30-45 sekund - także w 3 seriach.

Przysiad wojownika

Założ ręce za głowę i wykonaj niski przysiad. Pamiętaj o technice! Najpierw cofnij biodra i napinając mięśnie brzucha oraz pośladki, zejdź niżej (poniżej kąta prostego). Zwróć uwagę, by kolana delikatnie rotowały się za zewnątrz, a plecy były proste (nie pochylaj się do przodu). Wykonaj 15 powtórzeń w 3-4 seriach bądź ćwicz przez 30-45 sekund - także w 3 seriach.

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Mobilność – postaw dobre fundamenty

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Stopy są ważne!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał