Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowy konkret

ABSI zamiast BMI?

ABSI zamiast BMI?
Zdjęcie: Shutterstock

Pewnie większość z Was mierzyła sobie przynajmniej raz wskaźnik BMI. Mam dla Was coś zupełnie nowego i bardziej wiarygodnego w ocenie naszego zdrowia, a dokładniej prognozy dotyczącej przeżycia niż popularny Body Mass Index. To wskaźnik ABSI (A Body Shape Index). Sprawdźcie, jak go zmierzyć.

Sama inspiracja nie jest nowością. „Shape”, czyli „kształt”, sugeruje, że chodzi o kształt ciała. Nie raz słyszeliście pewnie o figurze gruszki czy jabłka. Jak pokazuje życie, najniebezpieczniejsza jest wspomniana figura przypominająca jabłko - większość niezdrowego tłuszczu gromadzi się przede wszystkim wokół brzucha. Co za tym idzie jest go więcej w naczyniach krwionośnych blisko serca, a także innych ważnych narządów. W związku z tym, logicznie, wzrasta ryzyko wielu chorób, jak choćby niewydolności serca czy zawału.

Zdaje się, że najpopularniejszy do tej pory wskaźnik służący ocenie otyłości może odejść do lamusa. Choć, szczerze mówiąc, zmierzenie ABSI jest znacznie bardziej skomplikowane od BMI, co może sprawić, że częściej będą korzystać z niego jednak specjaliści. Jeśli chcecie obliczyć swój ABSI, najlepiej skorzystajcie z dostępnych w sieci kalkulatorów, jeden z nich znajdziecie tutajTu znajdziecie wzór na ABSI i więcej szczegółów dotyczących tego badania.

Chcecie poprawić swój wynik? Stosujcie się do tych zasad jak najczęściej:

- jedzcie więcej owoców i warzyw (brokuły, marchew, dynia, fasola), produktów bogatych w wapń oraz pełne ziarno;

- ograniczajcie spożycie soli;

- wybierajcie chude mięso i tłuszcze wielonienasycone, które obniżają poziom złego cholesterolu w organizmie.


Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Wzrokowcy z natury

Anna Chorowiec

Najpopularniejsze wpisy