Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jedz sezonowo

Baba ghanoush – pasta z bakłażana

Baba ghanoush – pasta z bakłażana
Baba ghanoush – przepis na pastę z bakłażana. Zdjęcie: Anna Pietras | www.tomyjemy.blogspot.com

Wczesna jesień to bakłażana czas. To właśnie teraz ma najpiękniejszy, intensywny, jedyny w swoim rodzaju kolor – nasycony, niemal czarny fiolet. Przerobimy go na Baba ghanoush!

Jest więc bakłażan przepiękny, ale przede wszystkim - bardzo zdrowy. Nie każdy wie, że zawiera ponad dwukrotnie więcej błonnika niż jabłka! Doskonale wpływa na przyspieszenie przemiany materii. Poza tym jest bogaty w potas, magnez i wapń. Gruszka miłości, bo tak go nazywają, naturalnie obniża zły cholesterol i ciśnienie krwi.

Co istotne dla wszystkich mniej lub bardziej uzależnionych od diet odchudzających - jest to bardzo niskokaloryczne warzywo. W 100 gramach znajduje się jedynie 30 kalorii.

Dla kulinarnych eksperymentatorów najważniejsze pozostanie pewnie to, że bakłażan to morze możliwości. Można go zapiekać, grillować, smażyć, a nawet piec. Bakłażany są bardzo popularne w kuchni arabskiej, od Bliskiego Wschodu aż do Maroka. Moja dzisiejsza propozycja pochodzi właśnie z Maghrebu. Baba ghanoush, zwana inaczej Mutabal, to pasta o wielu zastosowaniach. Może być doskonałym śniadaniem, ale dobrze sprawdzi się również jako samodzielna przekąska na wieczornym przyjęciu. Świetnie pasuje też do mięs, szczególnie jagnięciny.

Baba ghanoush – pasta z bakłażana

Zdjęcie: Anna Pietras | www.tomyjemy.blogspot.com

Składniki:

- 2 średniej wielkości bakłażany
- 2 łyżki pasty sezamowej tahini
- 1 ząbek czosnku
- 3 łyżki dobrej oliwy z oliwek
- sok z połowy cytryny
- 2 łyżki jogurtu naturalnego typu greckiego
- suszone płatki ostrej papryczki
- sól
- pieprz

Bakłażany przekrój na połówki, posol i piecz w piekarniku przez około 40 minut w temperaturze 200 stopni. Po ostudzeniu obierz bakłażany z poczerniałej skóry i pokroj na mniejsze cząstki. Po upieczeniu bakłażany powinny być mięciutkie. Wrzuć je do blendera. Dodaj tahini, sok z cytryny, jogurt naturalny i dopraw do smaku. Zmiksuj całość na w miarę jednorodną masę. Warto sprawdzić, czy pasta nie jest zbyt mdła.

Pastę możesz podać na krążkach z chleba żytniego, posypać natką pietruszki (te smaki doskonale do siebie pasują!), skropić oliwą i poprószyć płatkami papryczki.

Smakuje tak, jak wygląda!



Anna Pietras prowadzi bloga Tomyjemy. Choć studiowała prawo i nauki polityczne, jej prawdziwą pasją okazało się gotowanie. W 2002 roku założyła pierwszego fotobloga. Dziś fotografia i kuchnia to jej sposób na życie.

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Ajwar – boska pasta

Ten, kto umie i lubi gotować

Pasta z fasoli - polski hummus

Ten, kto umie i lubi gotować

Pora na pora

Ten, kto umie i lubi gotować

Bakłażan nieźle nadziany

Ten, kto umie i lubi gotować

Tarta z cukinią w roli głównej

Ten, kto umie i lubi gotować

Najpopularniejsze wpisy

Morelowe batoniki mocy

Ten, kto umie i lubi gotować

Truskawkowe żelki

Ten, kto umie i lubi gotować

Fasola - idealna na... budyń!

Ten, kto umie i lubi gotować

Dyniowe ciastka owsiane

Ten, kto umie i lubi gotować