Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Brzuch silny jak stal

Brzuch silny jak stal
Zdjęcie: Katarzyna Milewska
Silny brzuch to podstawa, dlatego tak ważne jest dobieranie odpowiednich ćwiczeń. Czy wałkowane na siłowni przez każdego po sto razy w seriach „brzuszki” są dobrym rozwiązaniem? Oceńcie sami.

Wykonywanie ćwiczeń, które w  małym stopniu angażują mięśnie brzucha do pracy, to marnowanie treningowego czasu. Zwykłe spięcia? Jasne, ale w połaczeniu z innymi ćwiczeniami złożonymi, które naprawdę dadzą tej partii porządny wycisk. Siła mięśni brzucha przekłada się na cały aparat ruchu i czyni was sprawnymi. Dlatego przejdźmy do konkretów.

Polecam dodać do planu wznosy nóg w zwisie. Czego potrzebujecie? Drążka, gałęzi czy trzepaka. Inwencja twórcza zależy od was.

Nieważne, czy unosicie stopy do drążka - i robicie tzw. "toes to bar", kolana do łokci - czyli "knee to elbow" (z języka crossfit) czy też stawiacie na łatwiejszą wersję unoszenia ugiętych nóg do wysokości pasa. I tak angażujecie dzięki temu brzuch do pracy znacznie bardziej, niż wykonując zwykłe spięcia. Dodatkowy plus? Przy okazji zapracują barki oraz mięśnie grzbietu. Pracują nawet głębokie włókna mięśni czworogłowych ud, ponieważ to również one są odpowiedzialne za utrzymanie wyprostowanych nóg. W zależności od techniki wykonania ćwiczenia dochodzą do tego mięśnie: ramienne, grzbietu oraz części lędźwiowej pleców.

Jeżeli próbowaliście tych ćwiczeń, z pewnością doskonale wiecie, o co chodzi. Jeżeli opanujecie do perfekcji różne modyfikacje podciągania nóg w zwisie na drążku (czytajcie: powolne unoszenie wyprostowanych nóg, aż znajdą się równolegle do podłoża i powrót wolnym ruchem do pozycji wyjściowej), to możecie być pewni, że wasze mięśnie brzucha są nadzwyczajnie silne, macie zdrowe biodra, a także mocny grzbiet i dolną część pleców.


Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij
Pytania zadane przez innych użytkowników
krystek.quasi zapytał(a) 27 października 2015
Pytanie dotyczy artykułu Brzuch silny jak stal
Ile razy w tygodniu trenować w ten sposób?

Polecane wpisy

Mięśnie brzucha mają swoje zasady

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał