Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Centymetr i waga

Centymetr i waga
Fot. Katarzyna Milewska
Wielkie koło noworocznych postanowień ruszyło jak szalone. Kluby fitness pękają w szwach, bo każdy chce wykonać kolejny krok w kierunku wymarzonej sylwetki. No cóż. Zasada jest prosta - wytrwacie, jeśli wasze efekty będą zauważalne.

To w sumie dosyć oczywiste. Są efekty, jest motywacja, a motywacja jest, gdy macie do czego dążyć. Dlatego już na samym początku powinniście sobie wyznaczyć małe, mierzalne cele. Chcecie zgubić kilogramy? Ok, musicie jednak wiedzieć, do jakiego punktu dążycie przez następne tygodnie. Kiedy wyznacznikiem staną się liczby, np. minus dziesięć centymetrów w biodrach, stanie się to jednym z etapów do osiągnięcia sukcesu.

Jak się sprawdzać?

Waga łazienkowa i taśma krawiecka to przyrządy, które wam wystarczą. Pomiar taśmą krawiecką jest bardzo prosty i skuteczny. Wskaże wam, ile udało się wypracować. To nawet lepszy sposób kontroli sytuacji niż ważenie, bo ćwicząc, tracicie wprawdzie wodę i tkankę tłuszczową, ale wasze mięśnie także będą zmieniały swoją wagę (w górę), niekoniecznie od razu zwiększając znacznie objętość. Dodajcie do całości także zdjęcia „przed” i „po” wykonane przodem oraz bokiem do lustra. Nawet jeśli waga stoi w miejscu - centymetr prawdę wam powie, a na zdjęciach zauważycie widoczną różnicę.

Jeśli nie widzicie żadnych zmian mimo usilnych starań, najprawdopodobniej robicie coś źle. Wówczas warto skontaktować się z trenerem personalnym lub dietetykiem. No umówmy się - takie dłuższe działanie na własną rękę bez żadnych efektów nie działa zbyt motywująco.

Jak dokonywać pomiarów?

Jeżeli chodzi o wagę łazienkową, to najlepiej ważyć się raz w tygodniu - rano na czczo. Natomiast przy pomiarach centymetrem pilnujcie, by mierzyć odpowiednie obwody.  ​

1. Klatka piersiowa - dokonujecie pomiaru na wysokości sutków lub 1 cm niżej. Taśma przechodzi pod pachami (mierzcie po swobodnym wydechu).
2. Biceps - w najszerszym miejscu rozluźnionej ręki opuszczonej w dół.
3. Talia- w najwęższym miejscu brzucha. Mięśnie są rozluźnione (bez wciągania).
4. Biodro - taśma przebiega przez największą wypukłość mięśni pośladkowych (sam środek pośladków).
5. Pas – w miejscu gdzie znajduje się najwięcej tkanki tłuszczowej. Zazwyczaj taśma przebiega przez środek pępka.
6. Udo - na rozluźnionej nodze w najszerszym miejscu około ¾ wysokości uda.
7. Łydka - na rozluźnionej nodze w najszerszym obwodzie.

Takie pomiary najlepiej wykonujcie w bieliźnie lub stroju sportowym przylegającym do ciała. Aby pomiar był dokładny, poproście kogoś o jego wykonanie lub zróbcie to przed lustrem, dokładnie sprawdzając, czy taśma znajduje się w odpowiednim miejscu.

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

O co chodzi z tym jo-jo?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał