Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Ćwiczenia na brzuch z kółkiem

Ćwiczenia na brzuch z kółkiem
Ćwiczenia na brzuch z kółkiem/ Fot. Katarzyna Milewska

Małe i zupełnie niepozorne, a już po pierwszym ruchu czujesz, że nieźle daje w kość! Mowa o kółku, które świetnie sprawdza się w ćwiczeniach na brzuch. Ale nie tylko. Sprawdźmy zatem temat.

Ćwiczenia na brzuch? Jest ich wiele. To już wiemy. Jedną z opcji jest ćwiczenie z kółkiem, które sprawia, że żaden mięsień nie ma szans się lenić. Ruch niby prosty, a ćwiczenie wygląda na banalne, jednak w rzeczywistości jest niezłym wyzwaniem i nie radzę decydować się na nie osobom zupełnie początkującym. 

Ćwiczenia na brzuch z kółkiem - dla kogo?

Takie ćwiczenie z pewnością przyda się osobom, którym nie wystarczają zwykłe tradycyjne treningi mieśni brzucha i które chcą postawić na coś ogólnorozwojowego. Bo ćwiczenie na brzuch z kółkiem angażuje dodatkowo inne mięśnie. Poza tym jest to ćwiczenie funkcjonalne, które nie tylko rzeźbi, ale naprawdę super wzmacnia wszystkie mięśnie, łącznie z mięśniami głębokimi. I zdecydowanie polecam je osobom, których mięśnie brzucha są już na tym etapie dość mocne. Wszystko dlatego, że ćwiczenie jest wymagające.

Ćwiczenia na brzuch z kółkiem - co pracuje?

Ćwiczenia z kółkiem angażują do pracy również mięśnie całego korpusu, klatki piersiowej, barków i pleców. Pomocniczo pracuje całe ciało. Utrzymanie wyciągniętej pozycji to integracja wszystkich grup mięśniowych. Plus? Z pewnością pomoże w każdej dyscyplinie sportowej.

Pamiętaj jednak, że korzystając z kółka, nie zagwarantujesz sobie płaskiego brzucha. Owszem, wzmocnisz go i wyrzeźbisz mięśnie, jednak aby efekt był powalający, musisz je najpierw odsłonić, spalając tkankę tłuszczową.

Złap rączki kółka i uklęknij na podłodze, pod kolana podkładając miękką matę lub złożony ręcznik. Trzymając proste plecy, przetocz kółko najdalej, jak tylko dasz radę. Zatrzymaj ruch w momencie największego napięcia mięśni brzucha, po czym powoli wróć do pozycji początkowej. Jeśli czujesz się na siłach, możesz spróbować wykonać ten ruch z prostymi nogami (jak w podporze przodem). Ale ta opcja naprawdę dotyczy osób zaawansowanych.

Ćwiczenie wykonuj w zależności od swojego stopnia zaawansowania w kilku  lub kilkunastu powtórzeniach i połącz w 4-5 serii.

Zobacz też:

Jak pozbyć się oponki z brzucha?
Ćwiczenia na boczki - rozprawmy się z mitem
Ćwiczenia na płaski brzuch
Ćwiczenia ba brzuch - zbuduj siłę mięśni!

 

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Stopy są ważne!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał