Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Ćwiczenia na rozładowanie stresu

Ćwiczenia na rozładowanie stresu
Ćwiczenia na rozładowanie stresu/ Fot. Katarzyna Milewska
Zestresowani? Nie ma nic lepszego na stres niż się porządnie zmęczyć fizycznie. Ruch w każdej postaci jest wskazany, ale są takie aktywności, które odsteresowują szczególnie dobrze. Oto, co warto ćwiczyć, żeby wyluzować.

1. Interwały

Uwielbiam interwały! Lubię je bardziej niż kardio, bo choć momentami bywają cięższe, po treningu następuje natychmiastowy stan euforii. Doskonale poprawiają samopoczucie i redukują poziom stresu. Nie wiecie, jak wykonać taki trening w domu? Polecam na przykład tabatę. A najlepiej kilka! Koniecznie dołóżcie do nich ćwiczenie takie jak burpees! Nieraz o nim pisaliśmy. Każdy, kto je zna, nienawidzi go tak samo mocno jak kocha. Szybko sprawia, że serce ma ochotę wyskoczyć z klatki piersiowej. Ale to dobrze, bo dzięki temu moc serca rośnie, przy okazji pracują wszystkie mięśnie i spalamy tkankę tłuszczową. Dzięki burpees kształtujecie wiele cech motorycznych jednocześnie: wytrzymałość, siłę, skoczność, szybkość, zwinność. Tętno rośnie, poziom stresu szybko spada.

2. Taniec

Możecie wybrać się na zajęcia grupowe albo włączyć głośno muzykę i tańczyć jak szaleni w domu. Mówię serio! To idealny sposób na nerwy. Tańczcie tak, jak czujecie. Muzyka też jest tu ważną kwestią, bo dzięki niej również się rozluźniamy. Dźwięki, zwłaszcza wysokiej częstotliwości, wpływają na korę mózgowę. Tańczcie, aż poczujecie, że stres odpuścił.

3. Stanie na rękach

Stanie na rękach poprawia siłę i równowagę. To jednak nie wszystko. Ćwiczenie pomaga również w poprawie nastroju i obniża poziom stresu. Jak? Przepływ krwi do mózgu działa najpierw energetyzująco, a potem uspokajająco.

Oczywiście jeśli nigdy wcześniej tego nie próbowaliście, zacznijcie od stawania na rękach przy ścianie. Tu polecam dwa sposoby – stawajcie zarówno tak, aby być ustawieni plecami do ściany, jak i brzuchem do ściany. Nie zapominajcie, że podczas ćwiczenia całe ciało ma być spięte, barki aktywne, a wzrok utkwiony w punkcie między dłońmi.

4. Boks

Czy czasem podczas stresujących sytuacji wyobrażacie sobie, że kogoś uderzacie? Tak, podświadomie wiecie, że rozładowałoby to wasze napięcie. Zamiast jednak walnięcia szefa, lepiej wybrać się na zajęcia z boksu. Nic nie pomoże bardziej niż worek treningowy! Walcie jak szaleni. Przy okazji będzie to świetna sesja kardio, podczas której spalicie mnóstwo kalorii. Po skończeniu – efekt maksymalnego odprężenia zapewniony!

5. Bieganie

Każdy biegacz wam to powie - to jeden z najlepszych sposobów na "wietrzenie" umysłu. Idealnie, gdy uda wam się osiągnąć stan totalnego rozluźnienia. Ważna informacja - nie bierzcie ze sobą komórki, nie włączajcie Endomondo, nie biegnijcie na ilość ani na szybkość. Po prostu biegnijcie przed siebie. Poszukajcie w tej prostej czynności spokoju. Kiedy nadejdzie, pradopodobnie skutecznie zarazicie się bieganiem, poznając jego inne strony.


Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane wpisy

Stretching na relaksie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Burpees z plankiem - podejmij wyzwanie!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze wpisy

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał